Senaste nytt

Upgrade med infant?

Juraj

Medlem
Hade nyss en "intressant" erfarenhet och vill gärna höra om era erfarenheter när det gäller awards och upgrades för spädbarn.

Jag flög Zagreb - Istanbul - Arlanda och valde att uppgradera IST - ARN med poäng (Turkish Miles and smiles) för att förenkla för mig själv och för min dotter då flygen mellan IST och ARN ofta är fulla. Uppgraderingen gick bra men väl på flygplatsen i Zagreb började problem - de kunde först inte skriva ut boardingkortet för IST - ARN. Sedan lyckades de på något sätt men enligt de så var dottern inte med på detta flyg. Jag förklarade att det inte var möjligt för mig att boka två flyg på samma bokning där barnet är med bara på det ena. Jag frågade också om det kan ha med uppgraderingen att göra vilket de svarade nej till. Väl framme i Istanbul var det samma sak - barnet finns inte med på andra flyget. Ok, hur tog jag henne hit då? Ja, märkligt, vi lägger henne in igen för hand, här får du boardingkortet. Tack.

Efter flygningen kontaktade jag Turkish och bad om förklaring. Tydligen så går det inte att göra upgrade för spädbarn. Ok, det kan jag köpa, även om jag tycker man borde kunna erbjuda detta, man tar ju ingen extra plats. Men om det inte går, så vore det bättre att berätta om det när man försöker uppgradera istället för att man blir uppgraderad och att barnet bara försvinner. Som tur är så uppgraderade jag bara det andra flyget. Om jag uppgraderade båda så skulle det ha varit svårare att bevisa att dottern ens var med på bokningen.

Erfarenheter, tankar, kommentarer?
 

Bryant

Medlem
Min erfarenhet med SWISS var att de uttryckligen sa att de uppgraderar inte pax om man reser med Inf. (OpUp osv )

Det är nog mest för medpassagerarnas skull och det kan jag tycka är ok när det kommer till OpUp, men vid betald biljett (pengar eller poäng) så är jag mer tveksam.
 

ollek

Medlem
Blev uppgraderad vid gaten i LA med infant i knäet på SAS. Såg sen att jag och sambon hade ny boardingkort medan vår son fortfarande var kvar i ekonomi.

Så gissar att dom splittrade på oss för att kunna genomföra uppgraderingen i datorn. Eftersom det egentligen inte ska fungera med spädbarn.
 

Malla

Medlem
Vi har flugit longhaul frekvent med vår son sedan han var knappt 3 månader och vi har blivit uppgraderade ett antal gånger från eko till plus. Några ganger tror jag dert varit för att eko basinett var dubbelbokad och vi fick då den I plus istället.
 

pep

Medlem
Jeg blev OpUp på QR fra CPH-DOH og havde min 4 årige søn med (seperat bookning). Da de senere fandt ud af at jeg rejste med barn, blev jeg nedgraderet igen, "da de ikke opgraderer børn".
 
Toppen