Senaste nytt

Tripreport: gdaily spelar poker-VM

ChabbeT

Medlem
Härlig rapport so far!
Har vunnit medicinarpokern (som enda icke internmedicinare) vid 3 tillfällen. Det är bara 15-20 deltagare då, så VM känns enormt.
LYCKA TILL gör Sverige stolt!
 

gdaily

Medlem
Mr Lyan Lager är ju namnet på ölen, Pale Ale typen. Kan ju tänkas att bryggarn känner en snubbe som heter Lager i efternamn, som kaptenen på m/s Freja, och tyckte det var lite lustigt att döpa en Pale Ale efter honom.
Jag trodde det också, men fy fan vilken misslyckad Pale Ale i så fall. Nä, det där smakade standard lager, avrådes å det bestämdaste.
 

gdaily

Medlem

Nöjet att läsa fortsättningen...

Virgin Atlantic sålde sig för ett bra tag sedan med sloganen "Förstaklass till Busniessclasspriser". Sanningen är väl snarare Busiessclass till Förstaklasspriser, i alla fall ombordprodukten. Produkten på land är annars bra mycket bättre än business.

Vän av ordning undrar därför säkert hur det kommer sig att jag flyger med ett så udda flygbolag: Well, Well, när pokerboomen var som störst, och några år därefter, så skulle ju alla starta egna pokersajter, så även Virgin Games. De använde Bossklienten, och hur mycket jag än hatar den, så var man ju tvungen att grinda de veckovisa frirullarna, som man kunde vinna pokerpoäng i... som man sedan kunde växla mot kontanter, eller växla mot Frequent Flyerpoäng på Virgin Atlantic :)
Jag fick ihop typ 150.000 flygpoäng på detta sätt innan Virgingames kom på att detta inte var någon bra affär för dom, och stängde ner först frirullarna och sedan även pokerklienten helt och hållet. 100k av dessa poäng har jag gjort av med sedan gammalt, men nu fick jag i år äntligen tömma det kontot i samband med denna resa. Så för 50k Virginpoäng och en hel del i skatter så flög jag liggande till USA. Good shit.

Jag är en usel fotograf, men fick någon bild som kanske beskriver stolen/sängen på ett bra sätt. En knapptryckning och den här blev helt platt så man faktiskt kunde sova några timmar.

20160707_112137.jpg

I mitt intoxinerade tillstånd tyckte jag att säkerhetsfilmen var det roligaste jag sett i säkerhetsfilmsväg. Men det är nog sant även efteråt, även om jag kanske inte skrattar rakt ut längre:

Även Virgin America har en kul variant:

Maten kom snabbt, 5 förrätter, fyra huvudrätter, två efterrätter och osttallrik att välja på.

Räkor till förrätt, jättegoda, betyg 5/5
20160707_131330.jpg

valde vegetariska huvudrätten, fyllda paprika/peppers med lite blandat junk i. Inget vidare, enda goda var parmmesanosten som låg skivad ovanpå. Betyg 2/5
20160707_132611.jpg

Efterrätt en sorts jodubbspanakottatårtbit. Mycket bra, betyg 4/5
20160707_134612.jpg

Osttallrik med Brie, någon rökt ost, och någon blåmögelost. Och portvin. Sa jag att jag älskar ost och portvin. Ja, så jag bad om backning, inga problem, fick en laddning till, utan snack. Rökostar är oftast inte så bra, men den här var väldigt bra. Trots att vi flyger till USA, landet där de är livrädda för välsmakande(dvs mögliga) ostar, så var det förvånansvärt bra kvalitet på den här brickan. Betyg 4/5 (med tanke på förhållandena alltså).
20160707_140358.jpg

Avslutade med att gå till baren för en Gin & Tonic. Ja, klart att det finns en "riktig bar" ombord! Finns det inte det på SAS och Norwegian?
20160707_143345.jpg 20160707_143406.jpg

Såg en film, bröderna Coens "Hail Caesar". Jag älskar Coensbrorsornas filmer, sätter exempelvis The Big Lebowski som en av de bästa filmer jag sett, men den här tyckte jag var dålig. Alltså, den var filmiskt bra, bra skådespelarinsatser och mysig på alla sätt, men handlingen kan ju sammanfattas på baksidan på ett frimärke, och ändå få plats över. Jag är tydligen inte ensam om det, en googling säger:
Hail, Caesar! received positive reviews from critics but negative by audiences and grossed over $63 million.

Såg några tv-shower också, Big Bang Theory osv, inna jag gjorde om stolen till en säng och sov bort 4-5 timmar av resans 10.5 timmar. Landade sedan i San Fransisco relativt utvilad. Det tog ca 45 minuter att ta sig genom immigration, men ingen fara, jag hade fyra timmar till nästa flygning, en superbillig ekonomibiljett med United. Så jag åt en bit, drack ett par goda öl jag har glömt bort namnen på (en Saisson och en dubbel Black IPA (snacka om motsägelsefullt) och satt sedan vid gaten och hade tråkigt.

Önskar jag kunde berätta något om själva flygningen, men på 1h 11 minuter var det säkerhetsgenomgång, start, blunda lite, och landning. Tog sedan taxi till Gold Coast, somnade som en stock vid 23-tiden, vaknade klockan 02:00 jetlaggad som fan, somnade om. Repeat några gånger, och så var dag 2 slut. Fortsättning i morgon...
 

Matsson

Medlem
Stort grattis till detta event!!! Se till att hamna in the money. Jag älskar poker men är skitdålig.
Spelade lite på nätet för 4-5 år sedan men slutade snabbt när jag insåg att min främsta styrka var att finansiera mina motspelares vinster........Stort lycka till!!!!!!!
 
Toppen