Senaste nytt

Choice - Statusmatcher med andra (nordiska) hotellkedjor till 30 Juni

ChabbeT

Medlem
Tog sin tid, men nu är jag med Gold :)

Bodde tidigare ett antal stays på Choice men slutade pga deras "förbättringar", men kan tänka mig boka några nätter nu som guld...

Återstår bara att matcha mot Hertz presidents circle...
Matcha ifrån accor istället om du har Platinum så får du 900p också
 
  • Gilla
Reactions: olo

erc

Medlem
Har nu bott första natten på ett Nordic Choice som Gold. Förvisso bara Quality Winn i Göteborg. Noll recognition. Vi hade två bokade rum. Den Loka Citron som fanns i ena rummets minibar var förmodligen kvarglömd av förra gästen. Ingen restaurangvoucher. Nåväl... Kanske blir bättre nästa gång.
 

mry

Medlem
Har nu bott första natten på ett Nordic Choice som Gold. Förvisso bara Quality Winn i Göteborg. Noll recognition. Vi hade två bokade rum. Den Loka Citron som fanns i ena rummets minibar var förmodligen kvarglömd av förra gästen. Ingen restaurangvoucher. Nåväl... Kanske blir bättre nästa gång.

Jag som platium fick iaf voucher på Quality friends, det blev bara 40 kr för en ceasarsallad så den var bra tyckte iaf jag. Tror jag fick ett "superior rum". vid incheckningen tror jag de bytte mig till ett annat rum eftersom att jag ska ha garanterad uppgradering om jag läst rätt i villkoren...
 

Impendill

Medlem
Har nu bott första natten på ett Nordic Choice som Gold. Förvisso bara Quality Winn i Göteborg. Noll recognition. Vi hade två bokade rum. Den Loka Citron som fanns i ena rummets minibar var förmodligen kvarglömd av förra gästen. Ingen restaurangvoucher. Nåväl... Kanske blir bättre nästa gång.

Frågade ni inte varför ?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

trekker

Medlem
Tveksam till Nordic Choice maste jag saga, hade bokat igar men kunde inte aka. Som silver och guld medlem far man avboka innan kl 21, jag borjade att forsoka avboka kla 14 och efter att forsokt pa deras site pa internet, ringt kundtjanst I norge och hotellet I fraga lyckades jag till slut komma fram till kundtjanst I sverige efter 2 timmar. Riktigt uselt sa det finns inte.
 
Tveksam till Nordic Choice maste jag saga, hade bokat igar men kunde inte aka. Som silver och guld medlem far man avboka innan kl 21, jag borjade att forsoka avboka kla 14 och efter att forsokt pa deras site pa internet, ringt kundtjanst I norge och hotellet I fraga lyckades jag till slut komma fram till kundtjanst I sverige efter 2 timmar. Riktigt uselt sa det finns inte.

Låter väldigt konstigt om du bokad via deras sida och inte förhandsbetala.

Står så här under dina förmåner på silver.

"Kostnadsfri avbokning fram till kl. 21.00 på bokningar som gjorts genom Nordic Choice Hotels. Gäller inte förhandsbetalning"
 

intuition

Medlem
... Ni kommer att märka att hotellen behandlar Golds olika. Det går inte bara att stövla in som nymatchad medlem och kräva sin rätt och vifta med kortet - Choice har riktigt bra koll på vem som faktiskt bott hos dem tidigare och vem som förtjänar uppgraderingar. Med det sagt - grattis till alla er som lyckats.
Har lite svårt att förstå den logiken. Om man gör ett match-program är det väl för att visa upp sig från sin bästa sida för nya kunder som annars bor på andra hotell där de har status?
Om man som "nymatchad medlem" blir betraktad som någon som kommer in från gatan och inte ska ha någon särskild "attention" så är ju risken rätt hög att det blir det första och enda besöket. Har man status i ett annat program så har man också en viss förväntan och om Choice inte lever upp till den så lär man inte byta program. De flesta har ju redan ett antal stays i sitt andra program, så det nymatchade programmet måste nog överträffa det gamla för att man ska byta.
Jag kan inte säga att jag känner mig direkt sugen på att boka Choice om det är sant att de har attityden "jaja, du har ett guldkort men det skiter jag i för det står 0 stays i datorn".
 

olo

Medlem
Matcha ifrån accor istället om du har Platinum så får du 900p också
Berätta mer! Är det en särskilt länk som skall användas?
Hittar mest info om Europcar när jag söker hos Accor.
Tveksam till Nordic Choice maste jag saga, hade bokat igar men kunde inte aka. Som silver och guld medlem far man avboka innan kl 21, jag borjade att forsoka avboka kla 14 och efter att forsokt pa deras site pa internet, ringt kundtjanst I norge och hotellet I fraga lyckades jag till slut komma fram till kundtjanst I sverige efter 2 timmar. Riktigt uselt sa det finns inte.
Det har aldrig varit några problem för mig, men förbetalar aldrig. Några gånger har jag bara lagt ett mejl till frontdesk, vilket även fungerar.
Risken är om kl närmar sig 21 att man behöver komma i kontakt med någon som jobbar, så att man inte mejlar någon 8-17-bokningsfunktion.
 
Toppen