Senaste nytt

Ny Lufthansa Business Class rea

Jonas C

Medlem
Inte den bästa rean skulle jag säga. Visst, priserna är bra men inte superbilliga. Dessutom är de icke omboknings/återbetalningsbara, något som man kanske skulle ha förväntat sig (t.ex mot 500kr avgift, dvs) då biljetterna bara är marginellt billigare än ordinarie pris.
 

Senator

Moderator
Inte den bästa rean skulle jag säga. Visst, priserna är bra men inte superbilliga. Dessutom är de icke omboknings/återbetalningsbara, något som man kanske skulle ha förväntat sig (t.ex mot 500kr avgift, dvs) då biljetterna bara är marginellt billigare än ordinarie pris.

Ett par saker; åter ingår alla JV bolag till Nordamerika, så man kan åka CO/UA, LH, LX, OS samt AC över Atlanten. Till exempel finns CO/UA flight 69/68 för 13.989kr.

Jonas, jag håller tyvärr inte med dig alls. 14.000kr till NYC när JV priset idag är 22.000 är ett bra pris. JNB för 16.999kr när LX lägsta pris är 25.000kr och BAs rea pris är 21.000kr är ett bra pris. SIN för 16.999kr är ett ok pris samma med CGK för samma pris.

BA tar ombokning på 3.600kr för ombokning, och är ej åkerbetalbara så jag tycker detta är en fair deal...

Här finns det en del bra priser; inte lika bra som 11.11.11 så klart, men absolut ok. Nordamerika ger också möjlighet för en bra Mileage Run:

5 TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION FREE
3 FREE IN AREA 2 IN EACH DIRECTION
2 FREE IN AREA 1 IN EACH DIRECTION
 

Glenn E

Medlem
Alltså till Bangkok är det ändå dyrare än SAS, färre EB poäng och inte ombokningsbar.
Dyrare än Swiss från Stockholm också.
Inte mycket till REA för min del.:(
 

A380*G

Medlem
Alltså till Bangkok är det ändå dyrare än SAS, färre EB poäng och inte ombokningsbar.
Dyrare än Swiss från Stockholm också.
Inte mycket till REA för min del.:(

Med tanke på att standard ZRCSW r/t ARN-BKK med LH kostar 20,500 SEK så är det ju rea! ;) .... men inget att hurra för!
Samma resa med biljett J22RT kostar 40,000 SEK - men vem köper egentligen J fares??
 

Senator

Moderator
Jag håller nog med Glenn E här: USA priser är ok, men jag kommer nog boka Swiss eller Air Canada så man får 200%. Dock är inte Asien särskilt bra eftersom standard priser på TK ligger runt 17.500 och man får 200%.

Hade nog förväntat mig lite lägre priser med bara 100% intjäning. Även trogna Senator börjar fundera på en framtid i M&M
 

Glenn E

Medlem
Businessalternativ från Göteborg till Bangkok

LH GOT till BKK för 17773 SEK. 100% EB.:confused: Inte ombokningsbar.
TK GOT till BKK för 17953 SEK. 100% EB.:confused: Ombokningsbar mot avgift
SK GOT till BKK för 19334 SEK. 200% EB:). Ombokningsbar mot avgift.

SK till Singapore via BKK (Bättre Deal)

SK GOT till SIN för 19334 SEK 200 % EB.:) Ombokningsbar mot avgift.:)
 
Toppen