Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Luke

Medlem
20 Juli. Har varit i kontakt med SAS Customer Support som i sin tur skickat arendet vidare. Blev lovad att de skulle kontakta mig med besked. Aterkommer.
Jag ansökte om utresa ett par dagar innan jag reste CPH-BOS (som inte gick igenom pga i princip slutsåld flight), och la ett bud på hemresa igår ca 60 timmar innan hemresa ORD-ARN (som gick igenom) så att du inte kan lägga bud på hemresa måste bero på någonting annant...

Lycka till!
 

Luke

Medlem
Sträcka: CPH-BOS
Datum: 2016-07-04
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 4520 SEK
Bid strength: ?
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 3 dygn
Gick uppgradering igenom: Nej
Besked om uppgradering: 36 h före.

Kollade Expertflyer löpande veckan innan och tillslut fanns inga platser till försäljning så det var inte så överraskande att mitt bud inte gick igenom. Har dragit på mig ett diskbråck så jag var tidigt på ARN, förklarade min situation för personal i loungen som ringde till CPH och förberedde dem på att jag ville ha sista(?) platsen i business. När jag kom till loungen på CPH visste de vem jag var och fixade uppgradering på plats. Tacksam för smidig hantering av SAS.
 

Luke

Medlem
Sträcka: ORD-ARN
Datum: 2016-07-07
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 4520 SEK
Bid strength: ?
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca 60 h
Gick uppgradering igenom: Ja
Besked om uppgradering: ca 46 h före.
 

SNIFF

Medlem
Har dragit på mig ett diskbråck så jag var tidigt på ARN, förklarade min situation för personal i loungen som ringde till CPH och förberedde dem på att jag ville ha sista(?) platsen i business. När jag kom till loungen på CPH visste de vem jag var och fixade uppgradering på plats. Tacksam för smidig hantering av SAS.

OT: Man kan ringa SAS medicinska assistans i Danmark (man får numret av supporten). Förklara läget så kan de ofta hjälpa till med sådana saker. Dock måste det göras minst 48h innan. Det är väldigt smidigt, gjort det för min farmor några gånger samt har en request liggandes för min syster som har problem med nacken när hon ska till USA.
 

Luke

Medlem
OT: Man kan ringa SAS medicinska assistans i Danmark (man får numret av supporten). Förklara läget så kan de ofta hjälpa till med sådana saker. Dock måste det göras minst 48h innan. Det är väldigt smidigt, gjort det för min farmor några gånger samt har en request liggandes för min syster som har problem med nacken när hon ska till USA.
Tack för tipset. Detta hade jag ingen aning om, även om jag hoppas att jag snart skall vara frisk igen...:)
 

seat56f

Medlem
Sträcka: ARN-GOT
Datum: 2016-07-09
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 400 SEK (=lägsta möjliga)
Bid strength: Poor
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca 5d
Gick uppgradering igenom: Ja
Besked om uppgradering: 47h20min före avgång
 

rogeks

Medlem
Sträcka: ARN-ORD
Datum: 2016-07-09
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 3000 SEK
Bid strength: Still Modest
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca 10d
Gick uppgradering igenom: Nej
Besked om uppgradering: ca 36h före avgång
 
Toppen