Senaste nytt

Första frågan i SAS-loungen: "Reser ni i PLUS?"

Moco

Medlem
Känner igen mig, både i incheckning och lounge. Ung kille, flyger oftast i tshirt och jeans med endast min Osprey ryggsäck. Personalen vill få bort mig och börjar förklara om automaterna tills jag tar fram mitt guldkort. Alltid kul med deras snopna min men det är inte kul med deras fördomsfulla bemötande. Flög senaste perioden in 70k poäng med SAS. Även detta bemötande när jag t.ex flyger business, de antar att jag ej hör hemma där. Jag kan dra på mig mina bespoke skor och kostym, men skönare och resa i tshirt.

Kostym eller inte spelar dock ingen roll, på både gott och ont.
 

Agö

Medlem
Jag har aldrig fått den frågan när jag tar med mig mina kolli (dvs två små barn). Kan bero på att min hemmaflygplats är Kastrup och där är de alltid otrevliga så jag märker ingen skillnad från när jag är kostymklädd ;).
Har för mig att detta diskuterats tidigare i någon tråd men jag tycker att det är bra att man frågar så att det inte ställer sig folk i kö som inte har rätt att stå där.
 

Dr. Miles

Expert
Är trådstartaren irriterad på att loungepersonalen inte hälsar eller att loungepersonalen frågar om du reser i Plus?

Som anekdot, personalen som står utanför Lufthansa Senator/Business lounge på Hamburg flygplats brukade att säga "Bordkarte, bitte." Inte Guten Abend (God middag). Däremot personalerna i loungen brukade att hälsa.
 

gdaily

Medlem
Var det på Arlanda? I så fall kan jag förstå frågan (dock inte bemötandet), då jag precis var tvungen att fråga vilken lounge jag som silvermedlem får komma in i nu under sommaren, så dåligt är det skyltat vilket som är guldloungen och vilket som är för plus/sommarsilver. De vill väl bara att man inte ska ställa sig i fel automat.
 

nrdbck

Medlem
Är trådstartaren irriterad på att loungepersonalen inte hälsar eller att loungepersonalen frågar om du reser i Plus?.

Förmodligen kombinationen.

Jag ser ganska ung ut och reser ofta bekvämt i jeans och tshirt, har varit EBG senaste 4 åren och har vid flertalet gånger blivit dåligt bemött på Kastrup vid incheckning för gold. "Endast guld här" är inte ovanligt att få upptryckt i fejset. Well det är ju i DK och är glad att jag är ganska rapp i käften.
 

NotRyan

Medlem
Förmodligen kombinationen.

Jag ser ganska ung ut och reser ofta bekvämt i jeans och tshirt, har varit EBG senaste 4 åren och har vid flertalet gånger blivit dåligt bemött på Kastrup vid incheckning för gold. "Endast guld här" är inte ovanligt att få upptryckt i fejset. Well det är ju i DK och är glad att jag är ganska rapp i käften.
Danskarna är ju sköna ibland... Javisst säger man bara glatt och fortsätter...
 
Toppen