Senaste nytt

SAS nya A330E

miramax

Medlem
Jag åkte med LN-RKR från ARN-EWR den 8/4 och tillbaka från OHR-ARN den 23-24/4 med LN-RKU. Bägge resorna i business. Mycket trevliga kärror! Dom skulle kunna få skaffa några till tycker jag!

Härligt! Men vi börjar väl närma oss nu att det nästan är svårt att hitta den gamla kabinen. :)
 

agehall

Medlem
Jag åkte med LN-RKR från ARN-EWR den 8/4 och tillbaka från OHR-ARN den 23-24/4 med LN-RKU. Bägge resorna i business. Mycket trevliga kärror! Dom skulle kunna få skaffa några till tycker jag!

Välkommen till Businessclass @Lars S. Ser att du är helt ny här.

Jag antar att @ekf har rätt och att du menar att du flög från Chicago till Arlanda? Flygplatskoder är inte det lättaste att lära sig om man inte har ett stort intresse. Det är dock bättre att skriva ut namnen på flygplatserna än att skriva fel - det kan sluta riktigt illa om man skriver fel IATA kod. Eller så gör man som jag brukar göra när jag blir osäker på någon flygplats - googla! Om man googlar IATA och flygplatsen/staden så hittar man snabbt rätt kod. Ett annat sätt är att använda gcmap.com och kolla upp rutten. Här på forumet kan man även använda [ ROUTEMAP]ohr-arn, ord-arn[/ROUTEMAP] (utan mellanslag mellan [ och R) för att få följande resultat:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Johanna

Medlem
Jag har plats 41H, någon har satt sig bredvid mig på G ser det ut som. Nu är 3 platser släppta på rad 30 i den 4a mittensektionen. Ska jag byta till 30C istället? Vad skulle ni göra?
 

pswe

Medlem
Jag har plats 41H, någon har satt sig bredvid mig på G ser det ut som. Nu är 3 platser släppta på rad 30 i den 4a mittensektionen. Ska jag byta till 30C istället? Vad skulle ni göra?
Jag hade bytt, mest för att jag tycker det är tystare ju längre fram jag sitter i planet, både med tanke på motorljud och övriga passagerare.
 

El0

Medlem
Jag har plats 41H, någon har satt sig bredvid mig på G ser det ut som. Nu är 3 platser släppta på rad 30 i den 4a mittensektionen. Ska jag byta till 30C istället? Vad skulle ni göra?

Jag tycker 41H är mysig. Legroom betydligt bättre än 30.
Dock förmodligen betydligt mer spring på 41 då det är fem toaletter där..
 

palmen

Moderator
Beror ju på hur mycket du värdesätter fönster vs gång. Om det inte spelar roll hade jag tagit rad 30 troligtvis.
 
Jag tycker 41H är mysig. Legroom betydligt bättre än 30.
Dock förmodligen betydligt mer spring på 41 då det är fem toaletter där..
Jag satt på 41H med passagerare bredvid på väg till Chicago, och 30C med blockad 30D på väg hem igen. Tycker inte att det var speciellt besvärande med toakö vid 41H. Det var tvärtom trevligt, både passageraren bredvid och jag hade kollegor utspridda på planet som kom förbi och gästade i klappstolen. Lite skön lounge-känsla.

30C var också riktigt bra, men då och då gick någon kissnödig plus-passagerare in i stolen, och en herre försökte stödja sig på min skärm ett par gånger så att jag fick vinkla tillbaka den igen.
 

Johanna

Medlem
Just nu nästan fullt i Go. Bara ströplatser kvar. En av dom är bredvid mig på rad 41. Fått erbjudande att uppgradera för pengar. De vanliga summorna. Tror inte det känns värt att uppgradera när jag har 2 platser med bra utrymme i Go eftersom det ändå inte är en nattflygning.

Har budat på hemresan.
 

Einar

Ny medlem
Noen som vet hvilke rader som mangler vindu på A330E? Både i Plus og Go egentlig, skal prøve begge til Hong Kong i sommer :)
 
Toppen