Senaste nytt

Betalo inför överföringar till bankkonto

Detta damp just ner i lådan. Däremot lär väl överföring till konto inte ge några poäng?

"Med Betalo kan du betala räkningar och föra över pengar med kort. Alla Visa, MasterCard och American Express-kort accepteras. Ett smart sätt att utnyttja kortets alla förmåner.

Nyhet: Nu kan du även föra över pengar med ditt kort, vilket innebär att du kan betala med kort till bankkonton.*

För att fira lanseringen av denna efterfrågade tjänst sänker vi dessutom avgiften under sommaren till 1,0% för betalningar med alla Visa och MasterCard som i vanliga fall har avgiften 1,9%. Vi sänker även avgiften till 2,0% för betalningar med American Express-kort.

Kampanjen sträcker sig från 4/7 till och med 31/8 - 2016 och gäller alla betalningar som slutförs under kampanjperioden.

*Föra över pengar fungerar i dagsläget endast på Betalos hemsida men kommer inom kort även att fungera i Betalos app."
 
Exakt min fundering när jag läste mejlet för några minuter sedan. OM det är så att överföring via Amex ger poäng som vanligt, så vore det ju smaskigt att föra över 100.000 sek och få 20.000 poäng för en kostnad av 1000 kr. Alltså hälften av vad poängen normalt är värda, stämmer det?
 

Mangostan

Medlem
Exakt min fundering när jag läste mejlet för några minuter sedan. OM det är så att överföring via Amex ger poäng som vanligt, så vore det ju smaskigt att föra över 100.000 sek och få 20.000 poäng för en kostnad av 1000 kr. Alltså hälften av vad poängen normalt är värda, stämmer det?
För att få 20.000 poäng krävs ju ett AMEX Elite och då blir kostnaden 2000 kr. Med SAS MC eller motsvarande blir kostnaden däremot 1000 kr, men då får man bara 10.000 poäng. Jag personligen ser inte vitsen med att köpa poäng för samma värde (räknar med 10 öre per poäng). Enda gången jag kan se att det är en bra affär är om man behöver en skjuts på vägen till att nå en två-för-en-kupong.
 
För att få 20.000 poäng krävs ju ett AMEX Elite och då blir kostnaden 2000 kr. Med SAS MC eller motsvarande blir kostnaden däremot 1000 kr, men då får man bara 10.000 poäng. Jag personligen ser inte vitsen med att köpa poäng för samma värde (räknar med 10 öre per poäng). Enda gången jag kan se att det är en bra affär är om man behöver en skjuts på vägen till att nå en två-för-en-kupong.

Om Amex Elite redan finns så är detta ingen extra kostnad som jag ser det. Frågan är om det går överhuvudtaget. Avvaktar @ToBr och ser hur det gick
 

Mangostan

Medlem
Om Amex Elite redan finns så är detta ingen extra kostnad som jag ser det. Frågan är om det går överhuvudtaget. Avvaktar @ToBr och ser hur det gick
Ok, vi har nog en annorlunda syn på vad som räknas som kostnader. Du köper poäng för 2000 kronor och tycker inte att det är en kostnad? Om man handlar med kortet för 100.000:- i andra sammanhang så får man också 20.000 poäng, men utan extra kostnader. Stor skillnad, anser jag.
 

NotRyan

Medlem
Överföring till bankkonto borde väl räknas som kontantuttag och då inte ge poäng...

Funkar det öht med Amex?
 

kaktusen

Medlem
Man får inte göra betalningar till sig själv och få poäng. Man får tex inte göra en betalning till sitt eget bankkonto via Betalo från sin eget företag eller där man är delägare och sedan föra tillbaka pengarna. Detta är något som Betalo kollar upp och de cancellerar sedan betalningen.
 
Toppen