Senaste nytt

Palau

Sitter och funderar vart man kan åka inom Sydostasiatiska zonen med Eurobonus och Palau dyker upp. Har någon varit där och kan berätta något om stället?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Jag är också intresserad av detta. Någon som vet hur man tar sig dit bäst med eurobonus? Även Mikronesien är av intresse.
 

mtlmr

Medlem
Jag kollade det lite nyligen. Finns Asiana från ICN och United från MNL. Har dock inte satt mig in i hur award-plats-trenderna ser ut.

Palau ser dock riktigt nice ut. Det regnade för mycket i juli/aug bara...
 

Gus

Medlem
Jag kollade det lite nyligen. Finns Asiana från ICN och United från MNL. Har dock inte satt mig in i hur award-plats-trenderna ser ut.

Palau ser dock riktigt nice ut. Det regnade för mycket i juli/aug bara...
Precis, direktflyg från Seoul. Det fanns rätt bra tillgänglighet i oktober när jag kollade, flygen går typ var tredje dag. Jag stannar nog i tre dagar i så fall. Om man ändå ska bränna poäng till Asien så åker jag hellre hit för samma poängpris!

På Sweden abroad står det att det är utegångsförbud på natten. Någon som vet varför? Det verkar också vara begränsad tillgång till sjukvård. Hm, undrar om jag vågar ta med mig fru och vår dotter på då 10 månader eller om jag ska åka själv?
 

Dr. Miles

Expert
  • Gilla
Reactions: Gus

mtlmr

Medlem
Ja, Us säger: "Koror is low threat for terrorism; low threat for crime, however visitors should be aware that petty crime exists and should take normal precautions. Koror state, where most of the population resides, enforces a curfew in the public interest from 0230-0600 Monday-Thursday; 0400-0600 Friday-Sunday." Udda.

Finns också sjukhus, så verkar vara lite som det är på vilken vischa som helst.

Enligt japansk webbsida, utegångsförbud gäller mellan kl. 2 - kl. 6. (för personen under 18 år gäller det mellan kl. 24 - kl. 6).

ƒpƒ‰ƒI•{ŠÏŒõ‹Ç@ƒpƒ‰ƒI‚Ì—ðŽjE•¶‰»EŒ¾—tEˆ¥ŽAEŒ»’nî•ñ

Enligt sidan kan Denguefeber härja där då och då. Bäst att kolla läget innan ni åker.
 
Toppen