Senaste nytt

Vill du flyga privatjet billigt?

Bryant

Medlem
Last Minute Deals | Blink

Detta flygbolag tar med sig betalande pax på deras ferryflygningar. Priset tror jag är från 200€ och uppåt beroende på sträcka, det fina är att priset är för hela flygplanet. Det gäller iofs att vara väldigt flexibel och ha nära till mindre fält i Frankrike eller Storbrittanien..

Fly from Geneva to Zurich at approx 18:30 on 30 Apr 2012 for just £250. http://bit.ly/IxZ2pj
saxat från deras twitter
 
Last edited:
195.000kr för att flyga familjen till Visby över dagen, inte farligt :D

Skärmavbild 2012-05-08 kl. 16.21.10.jpg
 

Palazzi

Medlem
Haha, kanonpris på resan till Visby! ;)
Man ska nog sikta in sig på att ha utgångsstationen där planen finns stationerade iaf...borde ju kunna innebära rätt mycket bättre priser...

Jag ska lägga till sidan som bokmärke... Skulle vara kul att testa en kort tur när de har "free-seats" på någon flygning :)
 

Palazzi

Medlem
Funderar på vem tusan som skulle betala 195.000kr för fyra platser på en sådan kort sträcka..

Om jag köper ett billigt jet-plan (ca 10 milj) och bedriver samma Business behöver jag ju bara flyga 50 resor innan jag går break-even... Sen lägger jag ner alltihop och behåller planet:cool:

PS. Det är en otäck utveckling för Businessclass.se och min privatekonomi att vi nu även diskuterar privatjet.... som att det inte räckte med första klass:D
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Det företag vars charter av privatflygplan ha nominerats för flest priser under senaste tid är annars privatefly.com

Jag har hittat priser för en Dornier 328 med 33 säten från 18.383€ T/R LHR-ZRH. Om Businessclass.se fyller hela planet betalar vi 5.000kr T/R per person ;)

Skärmavbild 2012-05-08 kl. 19.55.06.jpg
 

mrflyt

Medlem
Björnström var väl inne på att göra en milagerun med Lufthansa privatjet för en tid sen.
Blev det några legs?
 

Bryant

Medlem
Björnström, boka! Då ser jag till att testa bolaget när de ferry flyger till Sthlm ;). När jag var inne tidigare i år och tittade på flighter så fanns det en hel del att välja på. Det svåra var bara att få med mig tre till... Men nu kanske det löser sig?!
 

Palazzi

Medlem
Vi borde ju nästan få till ett Reportage med bolaget! (Blink alltså) Jag ska följa deras twitterflöde för att se om det kommer några bra erbjudanden.

Jag bor ju smidigt nära såväl LIN, MXP, ZRH så om det kommer in något erbjudande för 250£ så kommer ett reportage! :)
 
Björnström var väl inne på att göra en milagerun med Lufthansa privatjet för en tid sen.
Blev det några legs?

Det var våren 2010: OT: LH Private Jet DO ex-ARN - FlyerTalk Forums

I'm not sure if everybody has seen the coming LH 5x miles deal when using Lufthansa Private Jet service. From May 1st until June 5th they offer 50.000 M&M miles per one-way flight or 100.000 for return flights.

One return flight with a Cessna Citation CJ3 is from €11.730 for six people - all earn 100k each. Six flights would be €11.730 and give you HON Circle status for almost 3 years and afterwards 2 years SEN status meaning 4 years of not worrying about SEN requalification.
That Black card is somewhat of a personal dream!
On top of being HON for almost three years you also get:


- 6 additional eVouchers (giving you upgrades).


- 630.000 award miles worth 6 longhaul business class round trip tickets with HON availability guarantee or approx. 4 companion award longhaul business class award tickets. when you value one longhaul C ticket (excluding taxes) with approx. 2000€ then you gain a value of around 8000€.


- Highest op-up-priority (how many regular HONs do travel longhaul economy)

It's not a bad deal and you get to fly Private Jets 12 times!
What i'm thinking of if there are any EB members wanting to do a combined DO and LH Private Jet run ex-BMA or ex-ARN?

Dealen var i korthet att man skulle betala runt 110.000kr för att flyga 12 gånger med Lufthansa Private Jet och generera 600.000 HON-Circle miles. Det föll på att Lufthansa ändrade reglerna och begränsade erbjudandet till max 8 flighter vilket givit 400.000 miles. Jag kände inte att det var möjligt att generera ytterligare 200.000 miles inom kvalificeringsperioden och då blev hela upplägget lite dyrt.

Synd, för det hade varit den sjukaste Milage Run resan någonsin :)
 
Toppen