Senaste nytt

Hur optimerad är du?

Dr. Miles

Expert
Hur många av de 10 frågorna passar in din profil? :)

  1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort
  2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort.
  3. Jag har handlat en hel del reflexvästar.
  4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto.
  5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng.
  6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool.
  7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run.
  8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj.
  9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats.
  10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn.

Extra frågor från bjornstrom. :)
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin?
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin?
14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat?
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda?

--
Originalrubrik: Hur skadad är du som BC.se:are?
Ändrad av AHO
 
Last edited:

henrik l

Medlem
  1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort: Båda
  2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Inte gärna vi större inköp
  3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Nej:(
  4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Ja
  5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Inte gärna
  6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. KVS Diamond
  7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Har ett bokat
  8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Betalade tyvärr hotellnotan i HKmed BA-visa
  9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Va, finns det en fisk som heter samma som en flygplats
  10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Tack för tipset:)
 
Last edited:

Sakoz

Medlem
10 av 10 passar in i min profil, om det tidigare var 6-7 av 10. Är det numera som sagt 10 av 10 som stämmer in och det är AHO och bjornstroms fel. :D :D :D
 

Singapore

Medlem
11 Jag går in på BC.se flera gånger i timmen i hopp om något nytt inlägg, emellertid jag precis lusläst alla nya inlägg.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
  1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort Bara förstnämnda
  2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Jo, annars hade jag inte överlevt i Italien:p
  3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Inte det heller. Jag antog att det skulle bli komplikationer med krediteringen
  4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Skyldig:eek:
  5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Med få undantag så stämmer det
  6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Japp
  7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Det också
  8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Nej, använder inget av korten
  9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Sådana där missar händer mig tyvärr lite för ofta...:p
  10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn.
Nej, jag snor alltid poängen själv ;)

Jag är nog inte lika skadad som jag trodde :eek:; bara 5.5/10
 

vicce

Medlem
Hur många av de 10 frågorna passar in din profil?

Jag har SAS/BA profilerat kreditkort Nej
Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Nej
Jag har handlat en hel del reflexvästar. Nej
Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto.Nej
Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Nej
Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Nej
Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Ja
Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Nej
Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Ja
Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Ja


3/10, inte så bra va? :eek:
 
1.Jag har SAS/BA profilerat kreditkort: SAS AX och DC samt AY MC
2.Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Där de inte tar AX eller DC tar de alltid MC, tar de inte MC-då kan de inte räkna mig som en kund.
3.Jag har handlat en hel del reflexvästar. Missade tyvärr den kampanjen, men skulle inte tveka om den dök upp igen
4.Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Nej
5.Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Försöker helst undvika economy, men om jag gör det brukar det vara med SAS som alledes nyligen höjt intjäning i economy.
6.Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Nopp
7.Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Hade jag levt ensam och inte haft en inplanerad rundresa i USA hade jag lätt hakat på kampanjen LAN just nu kör med
8.Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Absolut, och kombinerades givetvis med NK:s kampanj där nyckelkunder fick högre poängintjäning under några dagar i April
9.Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats.Givet- Los Angeles Int. airport
10.Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn.
Allt tillfaller mitt statusmatchande HH kort, sambon har ju bara HH Blue.

Så vet inte hur pass "skadad" jag är. Spenderar många timmar i veckan på att läsa intressanta inlägg, kampanjer och massa annat.
Keep up the good work ni som gör BC.se till en riktig succé för den medvetne resenären.
 

Magino

Medlem
Verkar ha klarat mig ganska bra

Jag har SAS/BA profilerat kreditkort Nej
Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Nej
Jag har handlat en hel del reflexvästar. Nej
Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Ja
Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Nej, men försöker att undvika
Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Nej
Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Nej
Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Nej
Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Ja
Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Nej

2,5/10

Fast att jag ens svarar på dessa frågor och försöker inbilla mig själv att allt är lugnt borde ju tyda på att man trots allt är ganska skadad.
 
Last edited:

jurgenb

Medlem
Jag har SAS/BA profilerat kreditkort - 3, MC, Diners, AMEX
Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. - Vanligtvis handlar jag ingenting med kontanter el obrandade kreditkort. Märkligt nog använder jag oftast MC fast dom har sämst poängutfall - troligen för det är den enda pinkod jag orkat memorera
Jag har handlat en hel del reflexvästar. - Nej jag har kvar min reflex från när jag gick på dagis!
Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. - x60.000 miles för o vara exakt!
Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. - Korrekt, ännu bättre från 1/6 ;)
Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. - Jo tack, $9.99/monthly, använder väl kanske 1ggr/kvartal
Jag har kört Mileage Run/Segment Run. - 2009-
Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. - Usch ja..
Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. - Man kan faktiskt äta en Lax på LAX för mindre än en lax i minst en av deras restauranger, inbound!
Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. - Som tidigare nämnde, mycket bra tips för kommande familjetragedier

**Jag har haft nöjet att träffa AHO** - Mer än en gång, alltid ett nöje dessutom!
**Har även känt Martin under många år och har fallit mer än en gång för hans infall, som allt med detta** :eek:
 
Last edited:
Toppen