Senaste nytt

Vilket Hilton i Dubai?

ulagun

Medlem
Ska boka en vecka i Dubai början av november.
Sitter och velar angående val av Hilton hotell.
The Walk eller Jumeirah Beach?
Samma pris på bägge med HH poäng + pengar.
Vad jag kan läsa mig till är att bägge har Excecutive lounger, men vilken är bäst. (har bäst fika)
The Walk har studios, men Jumeirah verkar något lyxigare och ha fler faciliteter.
Båda har väl strand?
Vi är mest ute för att slappa, bada samt se vad som hänt sedan vi var där för fem år sedan.

Så snälla, hjälp mig välja rätt!
 

Moco

Medlem
The walk ligger ju bara bakom Hilton Jumeirah.
Det är samma strand, men medan Juh ligger på stranden så ligger the walk bakom parkeringen. Maten i loungen på Jumeirah är i det närmaste oätbar, ingen dryck står framme utan man får be om allt. Dresscode tillämpas och man släpps tex inte in i shorts - man får tycka vad man vill om det, men det är ju ett överprisat charterhotell i min mening och klientelet är inte vad de nu tycks förvänta sig, utan det är barnfamiljer och vanliga människor som förväntar sig att få gå i shorts på sin semester.

Jag skulle säga att det är lite som pest eller kolera, men Jumeirah har bättre läge, om det nu är värt något för dig. Och ja, det brukar bli uppgradering. Rummen är helt ok, men ingen lyx. Ska du betala med poäng så upplever jag att det blir smidigare med Jumeirah.
 

JohanA

Medlem
Om du vill ha Hilton Group men bra standard kan kanske Waldorf Astoria längst ut på Palmen vara ett alternativ.
 

ulagun

Medlem
Om du vill ha Hilton Group men bra standard kan kanske Waldorf Astoria längst ut på Palmen vara ett alternativ.
Som HH Diamond är min erfarenhet av andra Waldorf,s inte speciellt positiva. Te.x ingår inte frukost eller någon form av lounge. Upplever att personalen mest ser en som något "katten släpat in".

F.ö har vi bestämt oss. Mocos beskrivning avskräcker. Bara ordet chartrerhotell :eek: Blir endast någon dag i Dubai, Slappardagarna tar vi på Hilton Fujairah. Var där för några år sedan. Ett litet anspråkslöst men väldigt trevligt Hilton och till avsevärt behagligare pris/poänguttag.
 

JohanA

Medlem
Som HH Diamond är min erfarenhet av andra Waldorf,s inte speciellt positiva. Te.x ingår inte frukost eller någon form av lounge. Upplever att personalen mest ser en som något "katten släpat in".

F.ö har vi bestämt oss. Mocos beskrivning avskräcker. Bara ordet chartrerhotell :eek: Blir endast någon dag i Dubai, Slappardagarna tar vi på Hilton Fujairah. Var där för några år sedan. Ett litet anspråkslöst men väldigt trevligt Hilton och till avsevärt behagligare pris/poänguttag.
Väljer du bort en kedja för att du inte får något som du inte har rätt till? Märkligt... men men...
 

BOTL

Medlem
Tänk på att det sker byggen där dygnet runt. Läser du omdömen så klagar många vid stranden där kranar och maskiner går dygnet runt och väsnas.
När vi var där föra månaden var jag väldigt glad att vi inte tog det, för de pengarna vill man gärna få sova på nätterna.
 

ulagun

Medlem
Väljer du bort en kedja för att du inte får något som du inte har rätt till? Märkligt... men men...
Inte alls, däremot försöker jag se till att få bästa möjliga valuta för mina intjänade poäng och det anser jag mig icke få på de Waldorf jag besökt.
Ser inte det som så värst märkligt...
Dessutom som jag skrev har jag upplevt attityder som inte tilltalat mig till skillnad från de absolut flesta vanliga Hilton och Doubbletree hotellen.
T.ex. skulle jag gärna se att personalen på Waldorf Versailles fick gå på kundbemötande kurs Hilton Tokyo.
 
Toppen