Senaste nytt

12.000 Eurobonuspoäng innan sista juli

Vaniljvodka

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Var som helst, men helst inte längre än en 8-9 timmarsflygning
  • När vill/behöver du resa ut? 15-29 juli
  • När vill/behöver du komma hem? 31 juli
  • Hur länge vill du vara borta? Helst bara ett dygn, men längre kan funka
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass? Vilken som helst
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Endast med Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) ca 12.000:-
  • Vad är det viktigaste för dig? Att dra in 12.000 EB-poäng
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

    Jag letar efter ett bra sätt för min sambo att dra in 12k baspoäng innan sista juli så att hon kan nå Diamond. Hon vill helst bara göra en mileage run över ett dygn, men det verkar svårt. Finns en SAS/Lufthansa-deal i business mellan Oslo o Dubai som ger drygt 12k för ca 9000kr, men ett krav där är att man är borta i minst sex dagar.
    Alla eco-biljetter på SAS longhaul i juli är rätt dyra. Går typ att komma ner till 5k för ARN-ORD, men annars är det typ 7k och uppåt minst.
    Nån som har nåt bättre förslag? Hon kan åka först från den 15 juli.
 

SNIFF

Medlem
upload_2016-7-1_23-25-5.png

Det är typ så billigt det kan bli. ~4500+9000 * 1,25 = 15750p.
Om du slänger på 2000kr till så blir det business båda vändor.

upload_2016-7-1_23-26-53.png
 
Mitt svar är lite annorlunda :) Om hon ringer SAS Eurobonus och berättar om sitt predikament brukar det inte vara omöjligt att flytta fram brytdatumet en månad. Bäst är förstås om den resa som tar henne över Diamond-gränsen redan är bokad runt det aktuella månadsskiftet men det kan gå ändå om man hittar på något riktigt bra skäl. Lycka till!
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag tror inte hon vill väcka den björn som sover genom att ringa, hon har fått dubbla EB-poäng via Amex Elite och efter en vecka så har de fortfarande inte korrigerat sitt misstag.
 
Toppen