Senaste nytt

En tanke av tacksamhet till flyget

Johannes

Medlem
Idag har jag hunnit klippa gräsmattan med min 3.5 åriga dotter och ätit middag med resten av familjen.

Detta trots 4 möten i Stockholm. Jag vill skänka en tanke av tacksamhet att det finns så många turer mellan GOT och ARN/BMA med SK, DY och TF. Att kunna sova till 0600 och ta flyg 7.30 (denna dag med SK, men DY och TF går ju exakt samma tid) ha möten inbokade mellan 9.15 och 15.00 för att ta 16.20 flyget hem gör detta möjligt. Alla som säger, det tar ju nästan lika lång tid till Stockholm med tåget kan dra något över sig, Denna dag hade inte vart möjlig utan vårt inrikesflyg som så många ogillar, men idag (och imorgon) ger det mig mer tid med min familj något som inte vore möjligt utan detta...

Bara några ord från mig....
 

MarcusC

Medlem
Bra sagt håller helt med....har bekanta / kollegor som tar tåget, och dels tar det förvisso tre timmar station-station , men ska man vara i sthlm kl 10 måste man troligen med 0600 tåget, det innebär troligen uppstigning senast 05. Att komma hem till 18 kan man ju glömma, möjligen till 20 om man har tur. Att tågens punktlighet inte heller är den bästa....jag det hör man ju ganska ofta. Tyvärr har vi långt kvar till "riktiga" snabbtåg.
 
Toppen