Senaste nytt

Tillgång till United Red Carpet Clubs lounger på inrikesflygningar i USA

sungtae

Medlem
Rätt ny här.
Precis uppnått EBG för första gången med en avslutande leg run till London, LLA-ARN-GOT-CPH-LHR. :)

Har en resa till SEA inbokad i september SK/UA/LH med stop-over i ORD och undrar hur det fungerar med Lounge access, Red carpet eller president i USA på inrikesflygen. Det är lätt förvirrande iom att amerikanerna har separata medlemskap till sina clubs. Gäller T1, ORD i detta fall.

Har sedan en LH flight hem från SEA och undrar om nån har erfarenhet av SeaTac. Lufthansas web tycker att man ska gå till BA loungen även med *G istället för RCC. Min misstanke efter att ha kollat lite är att LH går från S och RCC ligger i N, vilket blir långt att gå, men är lite lur på hur det fungerar i praktiken.
 

Jacob

Medlem
Som SAS Eurobonus Guld får du besöka hur många lounger du vill i USA förutsatt att du reser samma dag med Star Alliance. Om det är inrikesflyg eller utrikesflyg spelar ingen roll.

Amerikanarna själva har dock egna regler för sina bonusprogram, och det är nog dom du läst om.
Är du exempelvis guldmedlem i United Airlines Mileage Plus har du endast tillgång till lounge om du reser samma dag med ett internationellt flyg i Star Alliance.
Så reser du New York-Paris får du tillgång till lounge i New York. Reser du Chicago-New York-Paris får du tillgång till lounge i både Chicago och New York (förutsatt att allt flygs samma dag).
Men reser du enbart Chicago-New York får du inte tillträde till lounge, då måste du köpa medlemskap i Red Carpet Club.
De amerikanska loungerna är inte mycket att hänga i granen med nästan ingen mat och dryck. Alkohol får man betala för, likaså ofta trådlöst internet. Så varför man som guldmedlem skulle vilja betala en hyfsat stor summa för detta kommer jag aldrig riktigt förstå.

Men detta gäller alltså enbart de amerikanska bonusprogramen, inte SAS Eurobonus.

Jag tror nog du kan vara ganska glad om du får använda BA loungen i Seattle, snarare än United Airlines loungen.
 

sungtae

Medlem
Tack för svar och en utmärkt sida.
Tycker det har varit lite tunnsått med Lounge guider från USA iom att det känns om ganska många medlemmar borde rest dit, men det kanske beror på att de inte är nåt att ha helt enkelt...
 

Roger J

Medlem
Kan bara instämma, jag har inte "tänkt" på att fota i USA eftersom loungerna kännns sådär.
Det får vi ändra på helt enkelt. jag kan i alla fall ordna ett gäng RCC närmsta tiden.
 

JensE

Medlem
Helt rätt att loungerna inte så är märkvärdiga.

Det pågår en del förändringar med RCC just nu i och med Continental mergen.
Wi-Fi finns nu tillgängligt och är gratis i samtliga RCC's. Finns ett utbud av vin/öl/starksprit som är gratis.
Samt ett urval som är premium som man får lägga några dollar för.
Alltså precis som det är för Continental's Presidents Club (PC) idag.

När man reser med Continental i BusinessFirst så har man lounge access hela dagen.
Är osäker på om det inte är så också för RCC.

Som guldmedlem (eller högre) hos Continental OnePass så ingår det gratis PC medlemskap.
Detta tillåter även access till RCC.
 

Jacob

Medlem
Tack för svar och en utmärkt sida.
Tycker det har varit lite tunnsått med Lounge guider från USA iom att det känns om ganska många medlemmar borde rest dit, men det kanske beror på att de inte är nåt att ha helt enkelt...
Kul att du gillar sidan!

Jag har en del lounge guider från USA att skriva och publicera, men då de flesta lounger i USA är rätt tråkiga med avsaknad av det mesta har det inte känts som någon stor prioritet. Det är både roligare och mer givande att skriva om lounger i t.ex. Europa och Asien.
Av de Red Carpet Clubs jag besökt i USA skulle man i princip kunna skriva en guide som går att använda för samtliga lounger.

Kul ändå att läsa kommentarerna från Jens Engfors om att förändringar är på gång i Red Carpet Clubs i USA.
 

sungtae

Medlem
Letade runt lite och hittade en tråd på flyertalk. Det ska vara lugnt att använda BA loungen i Seattle med *G och LH boarding pass. Dock verkar det vara lite cirkus med skyltar och annat. Tydligen fanns det en Star Gold skylt, men dock släpptes bara LH in. Sedan skulle det finnas en Asiana lounge, också med Star Gold skylt som bara släppte in folk med OZ intineraries.

Verkade också som att BA loungen bara utnyttajdes till LH och BA, alltså två avgångar om dagen...
 

Jacob

Medlem
Lounge guiden på Lufthansas visar tydligt att du får tillträde till BA loungen som Star Alliance Gold.

Lufthansa - At the airport

Var glad för det. Jag har besökt UA loungen i norra terminalen och den är verkligen inte speciellt spännande.
 

sungtae

Medlem
Försöker mig på att dra iväg en medlemsloungeguide:

SAM_1351.jpg

Red Carpet Club: Minneapolis/St Paul (MSP).
Läge: E-piren mellan gate E6 och E8.
Access: Star Alliance Guldkort för resa samma dag med United/Continental/US Airways/Air Canada (Inga interkontinentala flyg med Star Alliance vad jag vet). OBS! Speciella regler för amerikanska kort *(Redaktionen, fill me in :))
Allmänt: Liten lounge, Minneapolis är i huvudsak Delta och inte United. Lite fåtöljer, bord och bar. Ett par TV-apparater och skärm med aktuella avgångar. Vy ut över plattan och Uniteds gater.

SAM_1350.jpg SAM_1349.jpg

Mat och dryck: Besök på morgon betyder typisk amerikansk frukost med flingor, bagels, youghurt, läsk på burk, kaffe och te. Senare på dagen enklare snacks (UA måste ha fått paketpris grönsaksdip :p). All Alkohol beställs i baren. Öl, vin och viss sprit är gratis medan betalning gäller för exempelvis cocktails.

SAM_1354.jpg SAM_1356.jpg

Duschmöjligheter: Nej, toaletter finns.
Underhållning: Gratis Wi-Fi kort delas ut i receptionen. TV-apparater, Magasin, amerikanska dagstidningar,
Övrigt: Personal i receptionen kan hjälpa till med bokningsfrågor.

Sammanfattning: Som tidigare antytts här så ser Uniteds inhemska lounger likadana ut och innehåller inte så mycket. Minneapolis var lite mindre men hade i princip samma saker som de större loungerna på exempelvis Chicago (ORD).

SAM_1361.jpg
 

hoss

Medlem
Kan meddela att British Airways Business Lounge i Dallas/Fort Worth, DFW, är skaplig. Bekväma möbler, gratis sprit/vin/öl men ingen riktig mat, bara skumma snittar och snacks.
 
Toppen