Senaste nytt

Bra hotell på Koh Samui?

Tostarp

Medlem
Rekommenderar Conrad. Trevligt hotell där vi bodde två veckor i Höstas. Den egna poolen gör att man inte behöver röra så mycket på sig...
 

sembl

Medlem
Håller med, bodde på Conrad för 4 veckor sen och hade den bästa upplevelsen någonsin. Vi blev väldigt bortskämda av den Italienska GMen då vi var de enda icke asiater på hela stället. De har en mycket bra fine dining restaurang dessutom med bara 12 bord som heter Jahn där vi åt en avsmakningsmeny som var toppen.
 

Wilhelm00

Medlem
Rekommenderar Conrad. Trevligt hotell där vi bodde två veckor i Höstas. Den egna poolen gör att man inte behöver röra så mycket på sig...
Håller med, bodde på Conrad för 4 veckor sen och hade den bästa upplevelsen någonsin. Vi blev väldigt bortskämda av den Italienska GMen då vi var de enda icke asiater på hela stället. De har en mycket bra fine dining restaurang dessutom med bara 12 bord som heter Jahn där vi åt en avsmakningsmeny som var toppen.

Ja, Conrad är ett fantastiskt hotell! Dock ligger det en bit utanför de större orterna, vilket kan ses som någonting possitivt beroende på vem man frågar.
 

sembl

Medlem
Ja, Conrad är ett fantastiskt hotell! Dock ligger det en bit utanför de större orterna, vilket kan ses som någonting possitivt beroende på vem man frågar.

Bara positivt i mina ögon iaf. Med gratis shuttle om man bor där mer än 4 nätter och egen båt för att snorkla så kände vi aldrig att det var några problem. De har ju den fantastiskt underbara tjejen som ordnar utflykter och glassar runt vid frukosten och undrar om man vill hitta på något utanför resorten.
 
Den här kanske:
Scandic Grill & Bar - Home
God mat men tyvärr inga rum...

Skämt åsido så är det nog tveksamt om du hittar något hotell i skandinavisk stil på ön,
Närmaste jag kan komma på är nog Ozo på Chaweng.
(Själv har jag extra svårt för det där sterila just i tropikerna, men smaken är ju som baken...)
Vi bodde på Ozo efter er rekommendation. Hotellet var trevligt och läget var riktigt bra. Det var rent och fräscht, vilket var det vi efterfrågade. Vi kunde gå överallt.
Tips till er som ska till Koh Samui, leta inte endast hotell på de kända semesterplatserna. Vi bodde flera nätter i en egen villa vid Bophut. Det var avkopplande och mysigt. Jag kan verkligen rekommendera Samui Boat Lagoon.
 

samsung

Medlem
Favoritten er Intercontinental resort. Hadde en enorm villa på points mistake for noen år siden, med ytterligere fordeler som RA. Byttet til 2 pool villas som passer best for par siste tiden. Anbefaler egen bil. Ligger ikke langt fra Conrad, litt avsides til.
 

BOTL

Medlem
Om man inte är folkskygg, tycker det är trevligt att se andra människor och gärna bor på Chaweng under 45000 baht per kväll några rekommendationer?
 

JacobGBG

Medlem
Conrad rekommendationen känns ju självskriven, tyvärr så för ca 4-5k SEK per natt så är det ungefär vad man kan förvänta.

Jag ser dock att det finns väldigt bra möjligheter för AirBnb på Koh Samui i lika många olika standarder. Dock förvånansvärt dyrt för att vara thailand, sannolikt de högsta hotellpriserna i snitt i landet.
 
Toppen