Senaste nytt

Explosion på Istanbul flygplats Turkiet

A

Aurora

Guest
Selvmordsbombere....

Nok en grunn til å ikke bruke IST/Turkish Airlines som mellomlanding ut i verden. Takk som byr.
 
A

Aurora

Guest
Ja du flyger väl inte via eller befinner dig i Oslo heller då antar jag?

Veldig lite relevant å sammenlikne Anders Behring Breiviks "terrorattentat" mot det norske arbeiderparti, med selvmordsbombere som garantert har samme motivasjon som de ved BRU. Det finnes ca. 0.00% likhet i disse to handlingene.

At IST skulle få en slik aksjon har vel ligget i kortene lenge, men godt mulig jeg beveger meg utenfor svensk politisk korrekthet når jeg skriver det. Ingen tvang, andre må gjerne synes IST er en strålende flyplass å fly via. Godt vi er forskjellige ;)
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Kimmen00

Medlem
Jag som nästan bokade TK igår när jag satte FruBrandten på en EK bokning till Dubai. Ska tänka till en gång extra....


Ja du flyger väl inte via eller befinner dig i Oslo heller då antar jag?

Till Auroras försvar så har iof Turkiet haft en mängd självmordsbombare under året samt förra. De flesta PKK-relaterade så risken för attentat mot IST torde tyvärr vara högre än många andra flygplatser. Mkt sorgligt att sådant sker. Men vad jag förstår blev dessa påskjutna av säkerhetsvakter innan de kommit in i terminalen. Heder åt turkisk säkerhet isf och förstå hur illa det kunde gått om det blivit en Bryssel 2.0.
 
Jag har avrådit allt och alla att åka till via/IST i år. Tyvärr fick jag rätt. Efter detta och BRU måste säkerheten innan säkerhetskontrollen på flygplatser höjas.
 
Toppen