Senaste nytt

Air China ekonomiklass, hur är servicenivån?

Steve

Medlem
Hur står sig Air China avseende servicenivån i ekonomiklass i jämförelse med andra bolag inom Star Alliance? Tänker då i första hand på rutt från Arlanda till Bangkok.
 

Dr. Miles

Expert
Hur står sig Air China avseende servicenivån i ekonomiklass i jämförelse med andra bolag inom Star Alliance? Tänker då i första hand på rutt från Arlanda till Bangkok.
De är verken bra eller dålig när det gäller servicen i Economy class.
De har också ganska begränsat dryckutbud i Economy class jämfört med andra flygbolag.

Air China Economy class: Tokyo Haneda-Beijing | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Air China Economy class: Beijing – Weihai | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Observera att man inte får använda mobiler ombord även om det är i Flight mode på kinesiska flygbolagets flygningar.
Har du tänkt att pilla på mobilen ombord, välj något annat bolag. :)

EDIT: lägger till bilden av skylten om att stänga av mobilen ombord
Air China Economy class PEK-HKG_30.JPG
 
Last edited:

FF#1

Medlem
De är verken bra eller dålig när det gäller servicen i Economy class.
De har också ganska begränsat dryckutbud i Economy class jämfört med andra flygbolag.

Air China Economy class: Tokyo Haneda-Beijing | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Air China Economy class: Beijing – Weihai | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Observera att man inte får använda mobiler ombord även om det är i Flight mode på kinesiska flygbolagets flygningar.
Har du tänkt att pilla på mobilen ombord, välj något annat bolag. :)

Får inte inte lika med att de inte gör det, det brukar ringa konstant under start och landning.... :)
men det gäller kanske bara kineser, som beskedlig svensk råkar man säker illa ut...

Undvik det röda vinet de serverar i ekonomi (Great wall). I övrigt en OK ekonomiprodukt.
Precis, man ska akta sig för rödviner som annonseras som "Dry red wine"

Förutom lätt kaos ombord och tveksam kinesiskt käk så är det rätt ok,
 

Steve

Medlem
De är verken bra eller dålig när det gäller servicen i Economy class.
De har också ganska begränsat dryckutbud i Economy class jämfört med andra flygbolag.

Air China Economy class: Tokyo Haneda-Beijing | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Air China Economy class: Beijing – Weihai | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Observera att man inte får använda mobiler ombord även om det är i Flight mode på kinesiska flygbolagets flygningar.
Har du tänkt att pilla på mobilen ombord, välj något annat bolag. :)
Ok mobiler kan vi vara utan men hur är det med Ipad?
 

Tonton

Medlem
Att pilla med mobiler var absolut inga problem för mig när jag flög med Air China PEK-KWL tidigare i Maj.
 

Dr. Miles

Expert
Att pilla med mobiler var absolut inga problem för mig när jag flög med Air China PEK-KWL tidigare i Maj.
Det är fritt att testa var gränsen går men det kan leda till allvarliga konsekvenser.
Tech in Asia - Connecting Asia's startup ecosystem
Talking On The Phone During Flight Lands Chinese Woman in Jail | The Nanfang

Men förbättring är kanske på väg.
China expected to end ban on use of mobile phones in-flight by 2016 - Runway GirlRunway Girl
 

Tonton

Medlem

Låter ju inte roligt att bli omhändertagen om polis, men de personerna i de övre artiklarna får ju skylla sig själva. Har man blivit uppmanad av CC att sluta använda sin telefon så får man helt enkelt lyda. Som du själv skrev innan, "det är fritt att testa var gränsen går" men det är kanske inte nödvändigt.

Jag skulle såklart personligen lägga ned telefonen om jag blev tillsagd :)
 
Toppen