Senaste nytt

Söker två biljetter till Miami i First Class med Eurobonus-poäng 7-9 juli

Plannthin

Medlem
Hej!

Mitt första tråd och inlägg här på forumet, hoppas att jag gjort rätt!

Skall till Miami den 9 juli - 20 juli och har en bokning med SAS 1-2-4 i business för två personer men söker som vår allas dröm first class biljetter, som jag har förstått det när jag läser på forumet är det nu runt två veckor innan som man kan hitta detta lättast, men det verkar svårt... Ringer till SAS Tallinn två ggr/dag det senaste och frågar dem men de har inget hos någon i alliansen, någon som har tips på hur jag kan göra?

Helst önskar jag att ändra resan dit och även ändra datumet till 7-8 juli men hur jag kommer till Miami spelar ingen roll förutsatt att vi får testa på en first class flygning. Att till exempel sova över eller betala delar av resan är heller inga problem. Har poäng så att det räcker och blir över, detta på grund av detta forumet.

Tack alla som skriver här med alla tips och trix!

Ha det gott!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JohanA

Medlem
Hej! Testa att routa via exempelvis ORD, IAH, EWR, JFK, BOS... finns en hel del F med Lufthansa och United mellan andra städer i USA än direkt till MIA.
 

Thornado

Medlem

Hylve

Medlem
Här är en exempelrutt.

8 Juli:
SK161 ARN-GOT 16.00 - 17.00 SAS Plus
LH819 GOT-FRA 19.00 - 20.45 Business

Ta en natt i FRA, så ni kan hänga hela förmiddagen i FCT:)

9 Juli:
LH418 FRA-IAD 13.15 - 15.55 First

Sen borde det inte vara några problem att ta sig från IAD till MIA med United.
 

MartinH

Medlem
Är datumen fasta, för en kryssning t.ex.? Tänk på att det blir väldigt tajt med tid att boka om hemresan till Lufthansa F om du åker ut redan 7e och hem 20e. Åker ni istället 8e eller 9e så har ni i alla fall lite större chans att hitta F till hemresan oxå.
 

Plannthin

Medlem
Blev denna resan:

Utresa
GOT - BRU (Business)
Brussels Airlines

BRU - EWR (First)
United Airlines

EWR - Miami
United Airlines

Hem
Miami Intl - New York EWR (Business)
United Airlines

EWR - Arlanda (Business)
Scandinavian Airlines

Arlanda - GOT (Business)
Scandinavian Airlines

Kostnad i poäng: 150.000
Skatter ca 2500:-

Hemresan måste ske 20:e för skall vara på bröllop den 23:eVad tycker ni om detta?
 

anjak

Medlem
Blev denna resan:

Utresa
GOT - BRU (Business)
Brussels Airlines

BRU - EWR (First)
United Airlines

EWR - Miami
United Airlines

Hem
Miami Intl - New York EWR (Business)
United Airlines

EWR - Arlanda (Business)
Scandinavian Airlines

Arlanda - GOT (Business)
Scandinavian Airlines

Kostnad i poäng: 150.000
Skatter ca 2500:-

Hemresan måste ske 20:e för skall vara på bröllop den 23:eVad tycker ni om detta?
Nu har jag inte flugit United First själv men den brukar väl oftast beskrivas som en bättre business produkt och inte alls samma nivå som tex Lufthansa.
 
Blev denna resan:

Utresa
GOT - BRU (Business)
Brussels Airlines

BRU - EWR (First)
United Airlines

EWR - Miami
United Airlines

Hem
Miami Intl - New York EWR (Business)
United Airlines

EWR - Arlanda (Business)
Scandinavian Airlines

Arlanda - GOT (Business)
Scandinavian Airlines

Kostnad i poäng: 150.000
Skatter ca 2500:-

Hemresan måste ske 20:e för skall vara på bröllop den 23:eVad tycker ni om detta?
Jag personligen hade inte betalt 50k mer i poäng och några tusen mer i skatter för att åka United First jämfört med SAS Business. Jag bygger dock detta bara på rapporter från United First och ingen egenupplevd upplevelse.
 

Plannthin

Medlem
Får hoppas att det släpps fler firstbiljetter hos lufthansa då eller skall jag byta tillbaka till min gamla bokning med SAS business-biljetter?

Stort tack för alla svar och ert engagemang!
 
Toppen