Senaste nytt

[Tips] Betala med AMEX hos Thai Airways

Stenis32

Medlem
Ett litet tips om man vill betala sina flygbiljetter som köps av Thai Airways med sitt Amex (de tar bara VISA, MC och JCB på hemsidan vid onlinebokning) är att välja "Contact at THAI ticket office in the country where the journey commences within 72 hours after booking has been made." och sedan knata förbi deras huvudkontor på Drottninggatan (i Sthlm) och betala med Amex där.
 

Dr_Bkk

Medlem
Hej Visst kan du betala med AMEX se nedan
Bokad¨på thaiirways.com
Dessutom får du membership rewards poäng som kan lösas in till miles på TG kortet

Thai Airways - Internet Promprab
2,530.00 THAILAND BAHT
Processdatum 23 jul 2015
Valutakurs 4.0258
Summa avgifter 12,57 kr
 

Charlie D

Medlem
Ett litet tips om man vill betala sina flygbiljetter som köps av Thai Airways med sitt Amex (de tar bara VISA, MC och JCB på hemsidan vid onlinebokning) är att välja "Contact at THAI ticket office in the country where the journey commences within 72 hours after booking has been made." och sedan knata förbi deras huvudkontor på Drottninggatan (i Sthlm) och betala med Amex där.

Det var inte lika smidigt när jag från Sverige köpte biljett från Chennai till Singapore med Thai....gick inte att använda AmEx eller knata någonstans alls...
 

Stenis32

Medlem
Aha, kan det ha att göra med vilket språk/land man valt på Thai Airways sajt som styr vilka betalningsalternativ som erbjuds?
 

JacobG

Medlem
Ett litet tips om man vill betala sina flygbiljetter som köps av Thai Airways med sitt Amex (de tar bara VISA, MC och JCB på hemsidan vid onlinebokning) är att välja "Contact at THAI ticket office in the country where the journey commences within 72 hours after booking has been made." och sedan knata förbi deras huvudkontor på Drottninggatan (i Sthlm) och betala med Amex där.
Tack för tipset! Blev först frustrerad när jag skulle betala min biljett, utresa från ARN, vid bokning via hemsidan igår. Men valde "Contact at THAI ticket office" och det vara bara att ringa in nu på morgonen och ange kortnummer (vilket är betydligt mer praktiskt när man inte bor i Stockholm).
 

swadabe

Medlem
Själv köpte jag samma biljetter (ARN-BKK-KBV ToR i nov-dec) via TravelStart. 19k istället för 21k på Thais hemsida, samt Amex-betalning. Men alla biljetter kanske inte är dyrare direkt på Thais hemsida?
 

JacobG

Medlem
Även i mitt fall var biljetten någon hundralapp billigare via tredjeparts-sidor, men föredrar att boka direkt via flygbolagets sida då vi reser med infant och vill undvika strul med support från Thai vid bokning av bassinet. Det är möjligt att Thais bokningskontor hade hjälpt till även om jag bokat vid annan sida, men ville inte chansa. Men hade det inte löst sig med AMEX hade jag nog övervägt att ta det via någon annan sida.
 
Toppen