Senaste nytt

Hjälp! Hyrbil 2 veckor i Spanien

Bryant

Medlem
Jag är sent ute men jag behöver er hjälp.

Jag ska hyra bil mellan den 29/7 och 12/8 på Mallorca. Just nu har jag en bokning hos Sixt för 658€ inkl självriskeliminering.

Jag är dock säker på att man kan komma undan billigare, jag vet bara inte hur.

Minsta bilen med 4 dörrar är ok. Gärna Herz eller Sixt men inget krav. Goldcar har jag dålig erfarenhet av och undviker helst.
 

xtrem

Medlem
satt i samma sits förra året och nu igen, just för Mallorca.
Förstår inte varför de "stora" (hertz, avis, europcar) är så dyra på just Mallorca..

Kollar man lågprisbolagen så är de nästan 1/4 av priserna.
 

Nemo

Medlem
satt i samma sits förra året och nu igen, just för Mallorca.
Förstår inte varför de "stora" (hertz, avis, europcar) är så dyra på just Mallorca..
Kollar man lågprisbolagen så är de nästan 1/4 av priserna.
Jag har hyrt bil på Mallorca från lokalt lågprisbolag. Kopplingen var ett skämt, bromsarna tog efter ett tag, ena fönstret gick inte att veva upp, fjädringen hade gett upp för 5000 mil sedan. Du får vad du betalar för.
 

Bryant

Medlem
Jag har hyrt bil på Mallorca från lokalt lågprisbolag. Kopplingen var ett skämt, bromsarna tog efter ett tag, ena fönstret gick inte att veva upp, fjädringen hade gett upp för 5000 mil sedan. Du får vad du betalar för.

Det är av bla av denna anledning jag vill ha en bil från de stora firmorna.

Hyr alltid på Sixt ( förutomen gång då det blev goldcar ) då vet man att man får en bra bil men det är dyrt! Hertz brukar vara aningen dyrare.

Skulle aldrig få för mig att inte köra helförsäkrat heller, det finns inte en bil på Mallorca utan repor.
 
Toppen