Senaste nytt

Tips på bra hotell i Dubai

Tack för iaktagelsen...funderar på Hilton eller Sofitel, har hilton "bättre" pool? Lite sugen testa sofitel men dom är dyrare än Hilton...Hilton ger ju oxå dubbla poäng.,,,

Jag var inte "inne" på Hilton...
Så jag har inte koll på poolen.
IMG_3037.jpg

Men du har även Sheraton....
IMG_3093.jpg

Men det pågår bygge runt båda hotelen!!!

Sofitel's pool
IMG_3039.jpg

Tror jag skulle välja Hilton om jag skulle bo här...
 
Hilton är helt ok även om det inte är helt up to date när det gäller rummen, då var Hilton Dubai Creek bättre. Poolområdet var däremot trevligt och en "lummig" trädgård mellan hotellet och stranden som var rätt skön om man sökte skugga. Stranden är semi-private men ok.
IMG_1930.jpg

Undvik restaurangen vid stranden, otroligt överprisad och dålig!

Som jag skrev tidigare i tråden hade jag dock valt Emirates Towers då man får ett väldigt bra hotell till bra pengar med tillgång till stranden vid Jumeirah beach Hotel/Burj Al Arab/Madinat. PM'a om du har några frågor, har avverkat x antal veckor i Dubai och tror jag har rätt så hyfsad koll...
 

ALU

Medlem
Kan inte säga att jag direkt klagade på något när jag i höstas var på Grand Hyatt. Fantastiskt poolområde med tillhörande park och löparspår(!). Även om jag var där på konferens hann jag med ett och annat dopp... Dessutom har de den bästa frukost jag någonsin provat på hotell. Bra val helt enkelt!


Grand Hyatt Dubai Hotel (Bur Dubai)
 

segra

Medlem
Bokade en höstlovsresa till Dubai med Qatar & deras 3 dagars rea i Z. Upptäckte därefter att det troligen är en populär tid att åka till Dubai. Hotell priserna är ganska höga milt sagt. Tittade då in på FT efter tips i denna tråd. http://www.businessclass.se/hotell/384-lyxhotell-lyxresorter-introduktion.html

Sökte på Grosvenor House Dubai promo code och vipps så sjönk priset över 10000:- för en vecka. Använde koden z6h och fick då 4 nätter "gratis" totalt på de 2 rummen jag bokade. Förresten, någon som bott på detta hotell? ligger som nr 2 på Tripadvisor iaf.

Glömde ju skriva Tack bc.se
 
Last edited:

maba

Medlem
Bokade en höstlovsresa till Dubai med Qatar & deras 3 dagars rea i Z. Upptäckte därefter att det troligen är en populär tid att åka till Dubai. Hotell priserna är ganska höga milt sagt. Tittade då in på FT efter tips i denna tråd. http://www.businessclass.se/hotell/384-lyxhotell-lyxresorter-introduktion.html

Sökte på Grosvenor House Dubai promo code och vipps så sjönk priset över 10000:- för en vecka. Använde koden z6h och fick då 4 nätter "gratis" totalt på de 2 rummen jag bokade. Förresten, någon som bott på detta hotell? ligger som nr 2 på Tripadvisor iaf.

Glömde ju skriva Tack bc.se

Själv har jag aldrig bott på Grosvenor House men däremot på Sofitel Jumeirah beach, Crowne Plaza festival city, Pullman mall of the Emirates, Radisson downtown och Metropolitan palace hotel. Hotellen är rangordnade i fallande ordning.

Men det är inte därför jag svarar på din post utan jag tänker tipsa dig om "Entertainer Dubai Family" som är två tjocka böcker med en massa 2 för 1 erbjudanden. Den innehåller allt från utflykter, upplevelser, äventyrsbad, golf, glass, burgare, riktigt bra middagar på olika hotell och restauranger osv.osv.

Jag köpte den när jag och frugan var i Dubai i sommras och vi körde gärnet med den vilket resulterade i att vi sparde en massa pengar, dessutom ska vi till Dubai i vinter igen och kommer att fortsätta att använda oss av den.Oftast är det tre vouchrar på varje erbjudande så även om man är fler än två så kan ta del av dem men man ska helst vara ett jämnt antal. Tydligen är det väldigt många Dubai-bor som använder sig av den så det är ett väldigt inarbetat koncept.

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att fråga.
 

Stefan62

Medlem
Själv har jag aldrig bott på Grosvenor House men däremot på Sofitel Jumeirah beach, Crowne Plaza festival city, Pullman mall of the Emirates, Radisson downtown och Metropolitan palace hotel. Hotellen är rangordnade i fallande ordning.

Men det är inte därför jag svarar på din post utan jag tänker tipsa dig om "Entertainer Dubai Family" som är två tjocka böcker med en massa 2 för 1 erbjudanden. Den innehåller allt från utflykter, upplevelser, äventyrsbad, golf, glass, burgare, riktigt bra middagar på olika hotell och restauranger osv.osv.

Jag köpte den när jag och frugan var i Dubai i sommras och vi körde gärnet med den vilket resulterade i att vi sparde en massa pengar, dessutom ska vi till Dubai i vinter igen och kommer att fortsätta att använda oss av den.Oftast är det tre vouchrar på varje erbjudande så även om man är fler än två så kan ta del av dem men man ska helst vara ett jämnt antal. Tydligen är det väldigt många Dubai-bor som använder sig av den så det är ett väldigt inarbetat koncept.

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att fråga.

Hur köper man den och vad är priset?
 

maba

Medlem
Hur köper man den och vad är priset?

Antingen köper man dem på plats i Dubai i bookstores för 350 AED eller så kan man beställa dem på deras hemsida med 10% rabatt(tror även det är fri frakt) eller så kan man kika på ebay.uk och där köpa begagnade där det i vissa fall bara är några vouchrar som fattas. Om man använder sig av ebay är det viktigt att kontakta säljaren före bud och kolla upp frakten då dessa böcker väger mycket.
 

nilsson

Medlem
Om du letar efter value-for-money, så är mitt tips Four Points by Sheraton. Det på Sheik Zaid Road är riktigt bra

Helt klart bästa Four Points jag bott på (och det är en del). Jättegott kött i deras "pub".

Annars så kan jag passa på att nämna att man kan åka ut i öknen och åkat snowboards på sanddyner för en billig penning. Att flyga helikopter är billigt på alla prisanslag jag sett. Det finns två olika hop-on-hop-off-bussturer där det ingår massa biljetter till museer och liknande som kan vara bra att börja med. I Dubai finns en av de få moskéer i mellanöstern som ickemuslimer får gå in i.
 

Bryant

Medlem
Att jag missat den här tråden. Jag och tjejen åker till Dubai i November och efter mycket om och men så blev det Radisson Media City. Fick tipset av en kompis som bott där nere i 4 år efter frågan i vilket område man ska bo. Kul att läsa de positiva kommentarer ni skrivit. Jag passar på att använda de 100000p jag drog in under den senaste kampanjen.
 

agehall

Medlem
Radisson DMC är helt OK, men jag tycker de brister lite i servicen. Det är inte dåligt på något sätt, bara inte så bra som jag tycker de borde vara.

Jag skulle nog ha rekommenderat Hilton nere vid Jumiera beach istället.
 
Toppen