Senaste nytt

Cathay Pacific: Regionalt flyg med First utan att sälja biljetter dit?

Morgan

Medlem
Har bokat Hong Kong - Cebu med Cathay Pacific. Cathay säljer inga biljetter i First på flygningen men när jag går in på seatmapen för att välja plats så ser det ut som att kabinen har First (777) och jag kan i teorin välja de stolarna längst fram, men de är blockade.

Kan man hoppas på en chans att få sitta i en First-stol eller är det bättre att sluta hoppas?

1, Är First-stolarna upptagna eller blockade? (När) släpps de om de är blockade?
2, Hur vanligt är equipment change hos Cathay? Oavsett om jag kan sitta i First eller inte så är det ju en interkontinental layout på planet som det ser ut nu = dvs bättre stol i Business än med deras Regional layout.
 

palmen

Moderator
Har bokat Hong Kong - Cebu med Cathay Pacific. Cathay säljer inga biljetter i First på flygningen men när jag går in på seatmapen för att välja plats så ser det ut som att kabinen har First (777) och jag kan i teorin välja de stolarna längst fram, men de är blockade.

Kan man hoppas på en chans att få sitta i en First-stol eller är det bättre att sluta hoppas?

1, Är First-stolarna upptagna eller blockade? (När) släpps de om de är blockade?
2, Hur vanligt är equipment change hos Cathay? Oavsett om jag kan sitta i First eller inte så är det ju en interkontinental layout på planet som det ser ut nu = dvs bättre stol i Business än med deras Regional layout.
Cathay byter flygplan på vissa linjer oftare än vad andra byter underkläder. Detta verkar ofta hända p kortare linjer inom Asien.

Stolarna längst fram går troligtvis att välja vid incheck om man har status, men inget att räkna med
 

Lukas2

Medlem
Ibland blir man ju lite glad att CX byter flygplans typ. Ska upp till Sapporo och här om dagen märkte jag att flyget, mellan Hong Kong och Sapporo, trippel 7:an, var bytt till deras 747. När jag valde plats så lyckades jag först ta en plats på övervåningen, bra där. Men sen idag när jag skulle checka- in mitt flyg ARN-DUS, via Airberlins hemsida, så kunde jag välja 4A på HKG-CTS flyget och det borde ju vara ett First säte. :) De kommer ju köra business service, men om man blundar lite ibland kan man ju fantisera att det är som att flyga First, eller?? :) Sen får man väl bara hoppas att de inte hinner byta flygplan typ igen.
 
Toppen