Senaste nytt

Bali or not...?

kedja

Medlem
Hej fran ett mycket regnigt Hong Kong!

Ar ute pa en halvspontan semester dar planen var att dra vidare till Bali efter nagra dygn i Hong Kong, men just nu fick vi lite second thoughts...

Eftersoker skont och lugnt strandhaeng for frugan och mig (kan bli svart med radande vaeder i omradet...) :confused:

Nagon som har tips pa resmal, garna med boende oxa..? :)

tack pa forhand!
 

LarsCph

Medlem
Hej - jeg synets Bali er dejlig. Sidste sommer i juli var vi på rundtur og boede blandt andet nogen dage på dette hotel - Sanur Hotels Bali, Puri Santrian Hotel, Sanur Bali - New Wing at Puri Santrian - vi var der med Barn og havde to rigtig fine rum i den gamle fløj med connecting doors. Som par ville jeg foreslå at booke et rum i "new wing" hvor der så vidt jeg husker ikke tillades børn og der er en pool som hører specielt til den fløj.

Der findes jo et væld af andre hoteller, men dette har var bestemt OK.

Hotellet er over et relativt stort område, med flere pools og direkte til stranden. Jeg ved ikke hvor længe jeres ferie varer, men der kunne man godt bruge en uges tid. Rigtig udmærket morgenmad (stor og rigtig pæn buffet) og i øvrigt OK mad. Der findes også et par fine restauranter i nærheden og man kan nemt få en taxi over til Jimbaran beach hvor der er grillet seafood serveret på stranden med udsigt til lufthavnen så man kan se på fly mens man spiser.

Lidt billeder fra Jimberan Beach - der er ret meget røg ud på aftenen :)

Jimberan1.jpg

Jimberan2.jpg

Jimberan3.jpg

Jimberan4.jpg
 
Last edited:

staff

Medlem
Ni vill vara på andra sidan av ekvatorn vid denna tiden på året, dvs Södra halvklotet (om vi pratar Sydostasien). Bali är perfekt just nu.
 
Last edited:

LarsCph

Medlem
Tack @LarsCph för tips om New Wing. Har ca en vecka fr.o.m. imorgon, funderar dock på att dela upp vistelsen på två boenden/orter.

Ah ja - det kunne i sagtens gøre. Én mulighed var at finde noget ved Ubud, det er ikke ved havet - men der er flot deroppe.

Til sommer skal vi til Bali igen og dér bor vi 4 nætter her Ubud Dedari Villas - Ubud villas overlooking the Petanu River valley - det har jeg så af gode grunde endnu ingen personlig erfaring med, men det ser lækkert ud og får fine anmeldelser. Vær dog opmærksom på, at det ligger et stykke fra Ubud centrum så det er lettest med en taxi frem og tilbage - mit indtryk fra sidst er dog at det er ganske let at finde en taxi.

Sidste år boede vi på Home :: Sri Ratih Cottages ved Ubud. Det er også ganske godt, dog er deres standard værelser ret små - hvis jeg skulle bo der ville jeg nok se efter et af deres suite rooms. Maden og servicen var god og det ligger fint i gå-afstand til centrum.
 

maba

Medlem
Ah ja - det kunne i sagtens gøre. Én mulighed var at finde noget ved Ubud, det er ikke ved havet - men der er flot deroppe.

Til sommer skal vi til Bali igen og dér bor vi 4 nætter her Ubud Dedari Villas - Ubud villas overlooking the Petanu River valley - det har jeg så af gode grunde endnu ingen personlig erfaring med, men det ser lækkert ud og får fine anmeldelser. Vær dog opmærksom på, at det ligger et stykke fra Ubud centrum så det er lettest med en taxi frem og tilbage - mit indtryk fra sidst er dog at det er ganske let at finde en taxi.

Vi bodde sju nätter på Dedari Villas förra sommaren och det var helt fantastiskt, vi kommer även att åka tillbaks dit nästa sommar. Ett tips är att ni bokar någon av deras bungalow då de är större och har betydligt bättre läge jämfört med de rum de hyr ut. Anläggningen har även en shuttle service som fungerar bra som man kan använda sig av för att ta sig in till Ubud, sen kan man ta en taxi tillbaks om man inte vill vara bunden till en speciell tid för att ta sig tillbaks. Personalen är väldigt trevlig och läget med närheten till skogen gör inte saken sämre.
 

LarsCph

Medlem
Vi bodde sju nätter på Dedari Villas förra sommaren och det var helt fantastiskt, vi kommer även att åka tillbaks dit nästa sommar. Ett tips är att ni bokar någon av deras bungalow då de är större och har betydligt bättre läge jämfört med de rum de hyr ut.

Det lyder rigtig godt :) Vi skal bo i Villa 10 B - "Dedari Villa Type B has a large terrace with pool and forest view. Room is equipped with king size bed. It has spacious closed bathroom with skylight.", forhåbentlig et godt valg med udsigt til skoven.
 

maba

Medlem
Det lyder rigtig godt :) Vi skal bo i Villa 10 B - "Dedari Villa Type B has a large terrace with pool and forest view. Room is equipped with king size bed. It has spacious closed bathroom with skylight.", forhåbentlig et godt valg med udsigt til skoven.

:):) Se till att gå djungelvägen till templet som ligger ca 15 minuters promenad från Dedaris. Vi hyrde även bil med förare som tog oss på en 8 timmars rundtur på Bali, mycket trevligt.
 
Toppen