Senaste nytt

COOP Medmera mer

jonah

Medlem
Jag måste hålla med. Har inte sagt upp mitt kort ännu då jag har haft beslutsångest om vilket kort som kan ersätta det, lutar mot MC.
Jag har inte hittat något fristående kort som har bättre/motsvarande resevillkor och uttagsregler/avgifter än Coop-kortet tyvärr..
 
Klara försämringar, meeen:
Gratis uttag utomlands. Ingen växlingsavgift.
Möjlighet att dubbeldippa med Amex Elite för en utväxling av 40p/100kr vid köp över 21000kr/halvår på Coop.
Allt för en billig årsavgift av 249 kr/år.

Hmmm, tror jag behåller kortet.
 
Är kortet "stabilt" nu för tiden? Förr blev det ofta strul och köp/uttag nekades för att till synes slumpmässiga inköpsgränser slog i taket och man var tvungen att ringa kundservice och låsa upp kortet. Har det blivit bättre?
 

Impendill

Medlem
Är kortet "stabilt" nu för tiden? Förr blev det ofta strul och köp/uttag nekades för att till synes slumpmässiga inköpsgränser slog i taket och man var tvungen att ringa kundservice och låsa upp kortet. Har det blivit bättre?

Jag har kört med kortet på alla mina utlandsvistelser och faktiskt aldrig haft några problem.

Det enda jag råkade ut för var ett nekat köp i taxi på 140kr i början då kortet var nytt. Var lagom stressad då jag skulle med ett tåg och hade 3 minuter på mig att betala.
 

Homer

Medlem
Är du osäker? Få 1000 extra poäng!

Vad kostar det? Vad är det för el jag får? Sköter ni allt? Sms:a GODEL ELHJÄLP till nummer 71120 så ringer GodEl upp dig och svarar på dina frågor. Som tack får du en 1000 extrapoäng. (Erbjudandet gäller endast Coop-medlemmar).
 

miramax

Medlem
Klara försämringar, meeen:
Gratis uttag utomlands. Ingen växlingsavgift.
Möjlighet att dubbeldippa med Amex Elite för en utväxling av 40p/100kr vid köp över 21000kr/halvår på Coop.
Allt för en billig årsavgift av 249 kr/år.

Hmmm, tror jag behåller kortet.

Ang. gratis uttag utomlands. Man måste då ha satt in pengar på coop-kontot så att man inte hamnar på minus eftersom det annars blir ränta på uttaget. Det tycker jag är för jobbigt för att greja med.

Dubbeldippa med Amex Elite? Såvitt jag kan förstå räcker det med ett vanligt medlemskort hos coop för detta? eller så missförstår jag något.
 

fasa21

Medlem
Ang. gratis uttag utomlands. Man måste då ha satt in pengar på coop-kontot så att man inte hamnar på minus eftersom det annars blir ränta på uttaget. Det tycker jag är för jobbigt för att greja med.

Dubbeldippa med Amex Elite? Såvitt jag kan förstå räcker det med ett vanligt medlemskort hos coop för detta? eller så missförstår jag något.

Det du säger stämmer dock ger det 20p/100kr.
jag har dålig koll på hur många poäng Amex Elite ger men enligt ovanstående ger det 20p/100kr.

Med andra ord, använd MMM kortet (insamling av poäng) i Coops butiker som genererar 20p/100kr, betala med Amex Elite som genererar 20p/100 kr. Totalt: 40p/100kr
 
Toppen