Senaste nytt

"EuroBonus Lifetime Gold Card" - ändrade krav efter sommaren?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Thornado

Medlem
Osäker om någon redan skrivit detta, men det finns nu uppdaterad info på SAS hemsida om lifetime gold:

"Fr o m hösten 2016 inför EuroBonus ännu ett bevis på att långvarig lojalitet är det viktigaste man kan få från sina medlemmar. Därför erbjuds alla som varit, eller i framtiden blir Guld- och Diamantmedlemmar i minst 10 år, i oavbruten följd, ett livslångt guldmedlemskap. De medlemmar som uppnått 10 sammanhängande år, från januari 2016 och framåt, kommer kvalificera sig. Guldmedlemskap som getts bort av en Diamant-medlem räknas inte som kvalificerande. Fler detaljer kommer inför lanseringen och de medlemmar som berörs kommer att kontaktas personligen."

Källa: Guld - SAS

Blir intressant att se om det kommer att komma ytterligare några undantag som inte räknas till ens 10 kvalificerande år (eftersom det krävs 10 sammanhängande år nu så är det ju viktigt att ha extra bra koll). De guldkort som man kan undra hur det blir med är (som jag kan komma på på rak arm):
* Guld som man kvalificerat till mha 20k baspoäng från Amex Elite
* Guld som man fått som soft landing från Diamant
* Guld som man fått genom kampanj, t.ex. "två resor i Plus till Prag" som fanns för ett par år sen.
 

JohanA

Medlem
Blir intressant att se om det kommer att komma ytterligare några undantag som inte räknas till ens 10 kvalificerande år (eftersom det krävs 10 sammanhängande år nu så är det ju viktigt att ha extra bra koll). De guldkort som man kan undra hur det blir med är (som jag kan komma på på rak arm):
* Guld som man kvalificerat till mha 20k baspoäng från Amex Elite
* Guld som man fått som soft landing från Diamant
* Guld som man fått genom kampanj, t.ex. "två resor i Plus till Prag" som fanns för ett par år sen.
Nu ger du SAS idéer...
 
"Fr o m hösten 2016 inför EuroBonus ännu ett bevis på att långvarig lojalitet är det viktigaste man kan få från sina medlemmar. Därför erbjuds alla som varit, eller i framtiden blir Guld- och Diamantmedlemmar i minst 10 år, i oavbruten följd, ett livslångt guldmedlemskap. De medlemmar som uppnått 10 sammanhängande år, från januari 2016 och framåt, kommer kvalificera sig. Guldmedlemskap som getts bort av en Diamant-medlem räknas inte som kvalificerande. Fler detaljer kommer inför lanseringen och de medlemmar som berörs kommer att kontaktas personligen."

Källa: Guld - SAS
Så om man redan haft EBG i, säg, 9 sammanhängande år så är det bara att börja räkna från noll vid årsskiftet?

Jämfört med vad som står i andra lifetimeEBG-tråden (SAS EuroBonus Gold för alltid | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor så känns detta knappast som att underlätta, särskilt inte för de som redan "kvalat in" på antalet år men som inte har åldern inne än.

Rörigt!
 

nrdbck

Medlem
Precis det jag menar. 10 år från januari 2016 känns som lång tid. Mycket kan och kommer att hända i flygbranschen.
 

anjak

Medlem
Jag tolkar det som att man inte nollställer det utan du får räkna med år även innan 2016. Så har du redan haft 10 år så får du life time redan nu.
 

olo

Medlem
Så om man redan haft EBG i, säg, 9 sammanhängande år så är det bara att börja räkna från noll vid årsskiftet?
Nej. Då är det bara 1 år kvar.

De byter kravet på 60 år mot att de tio åren skall vara sammanhängande. Som jag har förstått det beror det på att SAS har insett att många frekventa resenärer är betydligt yngre än 60 år och att det har ändrats sedan lifetime gold infördes.
 

mha321

Medlem
Om de nollställer räknaren vid nyår blir det ju en riktig snyting till de som haft ebg+ i säg 20 år redan. Vore jag en av dem skulle jag inte bli glad..

Däremot undrar jag också över ytterligare undantag. Men det faktum att de dokumenterar ett av dem kanske, om vi har tur, betyder att det åtminstone inte kommer finnas *odokumenterade* undantag... (sedan borde de kanske skrivit med pandion i det undantag som listats, för det inkluderas knappast...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen