Senaste nytt

Ankomst Istanbul med Turkish, lounge?

DHXSTHLM

Medlem
Hej!

Kommer att ankomma med Turkish till istanbul och är diamond/*G (och faktiskt Turkish elite) med resan registrerad på Eurobonus, i economy.

Får man komma in i loungen alt arrival loungen om man inte reser vidare med star alliance?

Tack!
 

Dr. Miles

Expert
Hej!

Kommer att ankomma med Turkish till istanbul och är diamond/*G (och faktiskt Turkish elite) med resan registrerad på Eurobonus, i economy.

Får man komma in i loungen alt arrival loungen om man inte reser vidare med star alliance?

Tack!
Jag tror inte att det finns någon arrival lounge för Star Alliance Gold på Istanbul Ataturk.

Turkish Airlines CIP Lounge ligger på airside så tror jag inte att du kommer in dit som ankommande passagerare, om du inte har anslutningsflyg med Star Alliance flygbolag.
 

sweflyer

Medlem
Eventuellt kan du besöka någon av tredjepartsloungerna om du har Priority Pass, något kreditkort de samarbetar med eller helt enkelt betalar. De brukar inte kontrollera Boarding Pass

Det är visserligen frikopplat från Star/Turkish-regler. Men kan ändå lösa problemet om du vill besöka en lounge för en dusch, wifi eller liknande :)
 

DHXSTHLM

Medlem
Turkish Airlines - Announcement - turkishairlines.com

Ser att man måste vara C resenär alt Elite Plus för att komma in där...?


Atatürk Airport International Arrivals (İstanbul Arrival Lounge)

  • Only passengers traveling with Business Class passengers and Elite Plus members can benefit from this service. Passengers requesting to benefit from this service are required to travel with international flights of Turkish Airlines taking place on the same day. The fee for using the exclusive passenger lounge is 100 TL per person.
  • Passengers arriving in Istanbul who would like to make use of the lounge can do between 05.00-12.00 hours, so by making the payment via the sales desk at the international destinations terminal.
  • You are not required to be a Miles&Smiles member in order to use the exclusive passenger lounge

Men frågan är om man kan bestala in sig för 100TL?

@Dr. Miles
 

Juraj

Medlem
Jag tror inte att det spelar någon roll vem man flyger vidare med. När jag var där för en och en halv månad sedan, visade jag boardingkortet för ankommande flyget och fick komma in (trots att mitt flyg landade kvällen innan). Jag flög TK i C och är TK Elite.
 
Toppen