Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Thornado

Medlem
Prøvde å søke etter følgende informasjon, men det finnes så mange tråder her ... :)
Min fru har kvalifikasjonsperiode Mars, og ble nettopp dumpet ned til sølv. Derfor ga jeg bort Diamond, og regnet med at hun skulle få to nye år (inneværende periode, neste periode pluss tre måneder). Slik har det virket tidligere. Men hun fikk bare ett år - utløp Juni 2017. Jeg har ringt EB support, og de påstår at man bare får ett år, og slik har det alltid vært. Hm...
Er det noen som vet om dette er endret, eller har jeg bare vært uheldig med support-rulletten?

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort | BusinessClass.no forum | 350 000 innlegg om reise

Summeringen är väl ungefär:
De har nyligen ändrat policy kring detta. Det *verkar* som att om man ger bort ett kort i en persons första månad på kvalificeringsåret så gäller det bara ett år, men om man väntar till månad 2 i personens kvalificeringsår så gäller det i två år som tidigare.

Efter att ha läst ditt inlägg så blir jag dock lite fundersam för har man blivit nedgraderad så har det ju gått minst tre månader (och du skriver ju att kvalperioden börjar i mars), så isf verkar ju inte ovanstående stämma riktigt heller.
 

Kiev

Medlem
Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort | BusinessClass.no forum | 350 000 innlegg om reise

Summeringen är väl ungefär:
De har nyligen ändrat policy kring detta. Det *verkar* som att om man ger bort ett kort i en persons första månad på kvalificeringsåret så gäller det bara ett år, men om man väntar till månad 2 i personens kvalificeringsår så gäller det i två år som tidigare.

Efter att ha läst ditt inlägg så blir jag dock lite fundersam för har man blivit nedgraderad så har det ju gått minst tre månader (och du skriver ju att kvalperioden börjar i mars), så isf verkar ju inte ovanstående stämma riktigt heller.
Takker!

Jeg burde funnet den tråden, men er ikke tilstrekkelig stødig i Svensk til å benytte riktige søkebegrep ;)

Ok, så vi har altså funnet nok en "forbedring" i Eurobonus :(
 

starlight

Medlem
Jag har ett litet dilemma som jag tänkte att Diamond-supporten här i tråden kunde hjälpa till med. Jag har Eurobonus Guld med cutoff date om en dryg månad och drygt 70k kvalificerande poäng. Jag skulle kunna skaffa Amex Elite och därmed kvalificera till Diamond för 4000kr.

Men, här kommer dilemmat: Jag har just accepterat ett jobb i London och kommer att flytta dit från Stockholm i september. Det känns osannolikt att jag kommer att flyga SAS long haul mer än kanske någon gång per år framöver. Från London kommer jag att flyga kanske 5-8 långresor per år, framför allt till SFO.

Så, finns det någon aspekt av Diamond som gör det värt det att kvalificera? Star Alliance Gold kommer jag ju att ha ändå i ett år till, om jag skulle välja att flyga med United till SFO (även om det verkar bättre att vara lojal med BA). Att betala fyra tusen för några gratis smoothies när jag åker till Stockholm känns inte direkt prisvärt.
 
Jag har ett litet dilemma som jag tänkte att Diamond-supporten här i tråden kunde hjälpa till med. Jag har Eurobonus Guld med cutoff date om en dryg månad och drygt 70k kvalificerande poäng. Jag skulle kunna skaffa Amex Elite och därmed kvalificera till Diamond för 4000kr.

Men, här kommer dilemmat: Jag har just accepterat ett jobb i London och kommer att flytta dit från Stockholm i september. Det känns osannolikt att jag kommer att flyga SAS long haul mer än kanske någon gång per år framöver. Från London kommer jag att flyga kanske 5-8 långresor per år, framför allt till SFO.

Så, finns det någon aspekt av Diamond som gör det värt det att kvalificera? Star Alliance Gold kommer jag ju att ha ändå i ett år till, om jag skulle välja att flyga med United till SFO (även om det verkar bättre att vara lojal med BA). Att betala fyra tusen för några gratis smoothies när jag åker till Stockholm känns inte direkt prisvärt.
Om du inte vill fortsätta med StarAlliance eller inte har poäng och spend framöver som gör att du kan utnyttja två 2-4-1 så tycker jag nog att du skall droppa det och köra på BA Gold i stället, det kommer du ha mycket mera nytta av.
 

pswe

Medlem
Åtminstone Jettime verkar ha styrt upp det hela rejält. Två crew igår till Tallinn, den ena sköter plusserveringen längst bak, den andra kommer till mig mitt i kabinen och frågar vad jag vill ha att dricka. Mycket uppskattat då det tidigare alltid varit plus först och sedan vagnen längst fram och en liten evighet innan man fått servering.
 

Vax

Medlem
Idag var det handshaking på sk628 DUS-CPH men om det har höjt kraven för det till ebp eller om de glömde bort mig ebd vet jag inte men är lika glad att slippa. Satt ändå framför skylten
 

Dany

Medlem
Så, tog nästan ett år, alla utrikesresor i år har varit oneworld för att upprätthålla Emerald så det blev på segment. Ska bli kul att se om man märker någon skillnad.
 

Attachments

  • dimond.png
    dimond.png
    81,9 KB · Visningar: 321
Toppen