Senaste nytt

Folk med "lifetime unlimited first-class travel" flyger för mycket?

Tjaeng

Medlem
Tack för artikeln. Visar hur dylika upplägg kan få bisarra konsekvenser. En förening jag är involverad i tog på sig att vårda en medlems grav "för all framtid" i utbyte mot en klumpsumma på sisådär 250kr runt år 1890. Numera är årsavgiften för gravplatsen uppemot 400kr.
 
AA gör en dum deal för att få in snabba pengar, ångrar sig och stämmer köparna. Ja vad ska man säga, köparna gjorde sitt livs bästa köp och jag tycker AA borde stå sitt kast. Sen tycker jag mer det känns som att AA bryter mot lagen, när dom försöker få personer att vittna att dom betalat för att få flyga med. Stänger ner deras FF konto osv. Lär väl inte generera bra PR direkt.
 

Tjaeng

Medlem
AA gör en dum deal för att få in snabba pengar, ångrar sig och stämmer köparna. Ja vad ska man säga, köparna gjorde sitt livs bästa köp och jag tycker AA borde stå sitt kast. Sen tycker jag mer det känns som att AA bryter mot lagen, när dom försöker få personer att vittna att dom betalat för att få flyga med. Stänger ner deras FF konto osv. Lär väl inte generera bra PR direkt.

Inte för att folk lär hålla på AA i frågan, men jag misstänker att "John Q Public" i USA heller har sådär överdrivet mycket sympati till övers för folk som flyger obegränsat i förstaklass praktiskt taget gratis. Undrar om det hela ändå är överspelat nu, livstidspass som såldes på 80-talet kan inte vara så högt prioriterade vid omstruktureringen till följd av konkursskyddet, speciellt inte om saker som pensionsskulder och sånt får kastas i soptunnan under samma process.
 

agehall

Medlem
Det låter lite som att AA försöker göra vad de kan för att slippa ifrån den där dealen. Visst har killarna i artikeln kanske utnyttjat det lite mer än vad man kan tycka är rimligt, men jag tror att det bara är ursäkten som AA använder.
 

agehall

Medlem
De som är omedvetna? :) Jag hade flugit järnet...

Det enda som gör mig förbannad är att jag inte har ett sånt där flygpass.
 

agehall

Medlem
Jösses, det låter ju som en drömbiljett. Och en mycket slarvig uträkning bakom idén.

Allt som erbjuds utan begränsningar och mot en fast avgift är ju trivialt att utnyttja. Frequent fliers är dessutom experter på att utnyttja saker.

Dålig combo för de som ger erbjudandet...
 
Toppen