Senaste nytt

Lufthansa plockar bort First Class från Airbus A330-300

John Mack

Medlem
Jag hade tänkt försöka uppgradera till F Munchen-Toronto i sept. Det går att köpa F under denna period. Är det ett misstag att det går eller har man inte tagit bort F på alla 330?
 

palmen

Moderator
Jag hade tänkt försöka uppgradera till F Munchen-Toronto i sept. Det går att köpa F under denna period. Är det ett misstag att det går eller har man inte tagit bort F på alla 330?
Från Frankfurt till Dallas så får man upp F-platser när man söker på Uniteds sida efter awards, det tyder på att det finns men kan lika gärna vara fel på uniteds sida.
 
Visst är det så att LH kommer minska antal First-stolar totalt sätt och att chanser till First Awards minskar radikalt 2017? Bäst att passa på nu då menar jag
 

palmen

Moderator
Visst är det så att LH kommer minska antal First-stolar totalt sätt och att chanser till First Awards minskar radikalt 2017? Bäst att passa på nu då menar jag
Färre betalar för det också vilket leder till fler award platser. Så gott om platser som det varit senaste tiden samt platser till LAX, SFO, SIN har det inte varit tidigare, det behöver med andra ord inte bli sämre och svårt att hitta framöver.
 

jsn

Medlem
När LH bytte stolar för några år sedan, minns inte om det var 10 eller 15 år sedan sålde man de gamla stolarna, fanns att köp i deras WorldShop.
Jag menade inte så :) Jag undrar om de stolar/säten/platser ombord som idag är en F-plats om dessa platser kommer säljas C-platser? Dvs med C-service och C-prissättning men själva stolen är en F-stol?
 

Claes L

Medlem
Jag menade inte så :) Jag undrar om de stolar/säten/platser ombord som idag är en F-plats om dessa platser kommer säljas C-platser? Dvs med C-service och C-prissättning men själva stolen är en F-stol?
Det brukar vara så att dom säljs som F så länge dom finns ombord..
 

Svante

Medlem
Gäller det bara de som utgår fr MUC? LH använder ju även dessa mellan tex FRA-ABV och FRA-LOS...undras vad de sätter in i såfall på dessa rutter...
 
Toppen