Senaste nytt

[Strejk avblåst] Pilotstrejk på SAS 10-14 juni

johan_fbg

Medlem
Då kan det finnas poäng i att avboka den fasta blijetten men sitta kvar på flex-biljetten just in case (och kräva ersättning för den om inte SAS kan boka om dig för att det är fullt)

Det var just det här jag undrade. Eftersom det handlar om två resenärer kommer det kosta 10 000:- för flexbiljetterna. Vill inte chansa på de om det finns en risk att inte få tillbaka pengarna.
 

mha321

Medlem
Idag flyger Lufthansa Airbus A330-300 från Frankfurt till Arlanda och tillbaka med flightnr LH806/807.
Den landar ca 14.45 på Arlanda.
Försöker Lufthansa hjälpa SAS att få iväg och hem strandsatta resenärer?
Så länge de får betalt gör de nog gärna det :)

SPF hävdar väl också att de gått ut och begärt att "internationella flygbolag" ska öka kapaciteten på Arlanda under tiden. Tveksamt hur mycket effekt det har på Lufthansas planering, men alla bäckar små...

Frågan blir ju, är det A330 med First, och kan man välja säte där? :)
 
Så länge de får betalt gör de nog gärna det :)

SPF hävdar väl också att de gått ut och begärt att "internationella flygbolag" ska öka kapaciteten på Arlanda under tiden. Tveksamt hur mycket effekt det har på Lufthansas planering, men alla bäckar små...

Frågan blir ju, är det A330 med First, och kan man välja säte där? :)

Ja, det är en A330 med F-kabin. Det går inte att boka någon biljett på ARN-FRA-kärran. Säkert fullbokad till sista stolen av SK. De placerar väl sina C-pax i F och C, och resten får sitta i C/M.
 

Andreas013

Medlem
Intressant info från Mattias Dahl, vd för Svenska Flygbranschen. Bl.a. om charterdispensen och pilotlöner.

Pilotfacket missade att säga upp gällande avtal | Arbetet
c14b349a87840ca8985c680d8eb2757b.jpg
 

ARNBER

Medlem
Hur många dagar till kan SAS orka med en strejk rent ekonomiskt innan de är bankrutt på riktigt?

Nu kan jag inte säga att jag har större insikt i SAS ekonomi än de flesta här MEN strejken gäller inte hela SAS, endast en del av svenska piloter (inte t-ex. långlinjer, underleverantörer). Det betyder att situationen kan inte jämföras med t.ex. LH strejk förra året
 
Toppen