Senaste nytt

Flygbiljett - Vi har separerat.

Insomnia

Medlem
Hej! Jag och min dåvarande partner bokade en resa för en månad sen med avbeställningsskydd men nu har vi separerat och via flygbolaget och avbeställningsskyddet får vi inget tillbaka.
Kan man få tillbaka via hemförsäkringen eller kortförsäkringen?
Köpt med AMEX kort.
Resan kostade 16000 kr..

Tacksam för hjälp.
 

Insomnia

Medlem
Tror det är rätt kört... Men det bör gå att namnändra och åka med en kompis istället?..
Riktigt dåligt isåfall. Det är ju nåt oväntat. Var inte planerat direkt. Tyvärr är det få bolag som är villig att ändra namn på redan köpta flygbiljetter och alla andra vänner arbetar. Det var en resa som skulle göras till hösten.
 
Riktigt dåligt isåfall. Det är ju nåt oväntat. Var inte planerat direkt. Tyvärr är det få bolag som är villig att ändra namn på redan köpta flygbiljetter och alla andra vänner arbetar. Det var en resa som skulle göras till hösten.
Lite svårt att veta när du varken skriver vilket bolag eller vilken typ av bïljetter det rör sig om.
 

agehall

Medlem
Kan man få tillbaka via hemförsäkringen eller kortförsäkringen?
Från AmEx lär du inte få något iaf. Hemförsäkringen är svår att uttala sig om eftersom vi omöjligt kan veta vilka villkor du har, men om jag skulle gissa så är svaret nej även där.
 

Insomnia

Medlem
Från AmEx lär du inte få något iaf. Hemförsäkringen är svår att uttala sig om eftersom vi omöjligt kan veta vilka villkor du har, men om jag skulle gissa så är svaret nej även där.
Tack för ditt svar agehall!
Jag har vanlig bostadsrättsförsäkring (hemförsäkring) via Folksam. Dåligt att avbokningsskyddet inte täcker separation. Måste man va gift?
 
Vet att vissa resebyråer erbjuder ett utökat skydd om man är gifta eller bor på samma adress, men då måste detta tecknas separat och det kostar givetvis.
Har aldrig hört talas om någon hemförsäkring som täcker separation och resor. Folk skulle ju kunna sätta det i system, skriva sig på sin jobblägenhet och kräva pengarna tillbaka, och sedan återförenas.

Edit: Det jag sett ser jag nu bara gäller skilsmässa, tror det var Goda. Betydligt krångligare att sätta skilsmässor i system.
 
Toppen