Senaste nytt

Kommer SAS strejken att drabba mej?

John1

Medlem
Hejsan forum vänner! Nu när SAS piloterna går ut i strejk så är man ju lite orolig då semesterresan är inbokad i Juli-Augusti med SAS. Är det någon som har koll på vad som gäller när piloterna går ut i strejk om man får ersättningsflyg eller liknande om man har bokat SAS Go?
 

mha321

Medlem
Om strejken fortfarande pågår i juli/augusti är det nog klart tveksamt om det finns något sas kvar...

Men så länge de finns kvar bör du få fri om eller avbokning. Det gäller oberoende av vilken klass du bokat i.
 

palmen

Moderator
Om strejken pågår i slutet på juli så har nog sas redan gått under så du behöver nog inte oroa dig för att de fortfarande ska strejka.

Förhoppningsvis så löser de detta i början på nästa vecka.
 

John1

Medlem
Tack! Bra att veta att man kan få fri om-avbokning oavsett klass. Gäller det här också t.ex. ryanair, norwegian och andra lågprisbolag?
 

mha321

Medlem
Tack! Bra att veta att man kan få fri om-avbokning oavsett klass. Gäller det här också t.ex. ryanair, norwegian och andra lågprisbolag?
Det gällde väl åtminstone med Norwegian när de strejkade för ett år sedan. Med den stora skillnaden att de bara bokade om till andra Norwegian-flighter väl, och inte till andra bolag, om jag minns rätt.

Fri avbokning får du alltid.
 
Jag är inbokad på SK406 CPH-ARN på onsdag. Enligt flightradar24 var turen inställd igår men gått med ca 10 minuters försening idag. Kan jag redan nu förutspå hur det ser ut på onsdag givet att strejken fortsätter och isåfall hur?
 
Toppen