Senaste nytt

[Strejk avblåst] Pilotstrejk på SAS 10-14 juni

erc

Medlem
Jag har nu suttit i telefonkö i fyra (!) timmar. Familjens tonåring med tre väninnor satte sig idag på en buss i Karlstad för att nå Arlanda sent i kväll. De är inbokade på SK1845 från Arlanda till Malta i morgon klockan 07:40. Under eftermiddagen meddelades det på SAS webbsidor att flighten omfattas av strejken och är inställd.

Lägger jag på nu och ringer igen lär jag få meddelande om att kundtjänst har öppet i morgon från 10:00 till 19:00...

Ska jag hänga kvar? Ska jag försöka få fatt på någon EBG som kan förse mig med access till EBG-supporten?

Tjejerna är ombedda att ställa sig i kön till SAS på T5 när de kommer fram och överlämna mig i telefon till personalen.

Vad tror ni? Kommer de kunna ruttas om? Kommer de få ersättning för hotell och sedan få flyga på måndag?
 

Agö

Medlem
Jag har nu suttit i telefonkö i fyra (!) timmar. Familjens tonåring med tre väninnor satte sig idag på en buss i Karlstad för att nå Arlanda sent i kväll. De är inbokade på SK1845 från Arlanda till Malta i morgon klockan 07:40. Under eftermiddagen meddelades det på SAS webbsidor att flighten omfattas av strejken och är inställd.

Lägger jag på nu och ringer igen lär jag få meddelande om att kundtjänst har öppet i morgon från 10:00 till 19:00...

Ska jag hänga kvar? Ska jag försöka få fatt på någon EBG som kan förse mig med access till EBG-supporten?

Tjejerna är ombedda att ställa sig i kön till SAS på T5 när de kommer fram och överlämna mig i telefon till personalen.

Vad tror ni? Kommer de kunna ruttas om? Kommer de få ersättning för hotell och sedan få flyga på måndag?
Såg en person på Facebook som sitter med nio biljetter till samma flight. Blir nog tufft detta.
 

Tamgåsen

Medlem
Ska jag hänga kvar? Ska jag försöka få fatt på någon EBG som kan förse mig med access till EBG-supporten?

Jag provade tipset från mha321 och ringde den nordamerikanska kundtjänsten, +1-800-221-2350. Där fick jag möjlighet att lämna mitt mobilnummer och blev uppringd så att det inte kostade något. Sedan dröjde det 30-40 minuter innan jag kom fram och kunde omboka. I mitt tycke klockrent alternativ till den svenska kundtjänsten men det förutsätter förstås att du inte har något emot att prata engelska.

Imponerad för övrigt att du kunnat sitta 4 timmar i telefonkön. För mig dog systemet efter 1.5 timmar och det var bara att lägga på.
 
Ad business class, dette handler overhodet ikke om å sitte i business class på long haul. Men PLUS-klasse intra Norden.
Særlig relevant for OSL-ARN-CPH-triangelet, hvor mange sendes passivt for posisjonering.

Per dags dato er det kun kapteiner som får fly PLUS, mens styrmenn må i GO.
Varför är det viktigt att sitta plus intra norden?

Är det smoothien som hägrar för styrman?
 
Toppen