HUACA! Se till att få prata med en annan person. De borde kunna lösa det, framförallt om ni inte har lämnat Italien än. Väl på CPH finns inte så många alternativ.Den skulle ha flugits av en 737, så det luktar strejk. Allt annat CPH-GOT var fullbokat, och de vill inte erbjuda ombokning till annat bolag då vi inte blir mer än 24h sena (lustig policy?). Vi blev erbjudna ombokning till 08 imorgon, men känns inte så lockande. Blir nog tåg istället.
Jag hann bara försöka två varv, en omgång med servicedesken på plats och en omgång per telefon. Servicedesken ville boka om oss till LH, men fick nej av SAS när de ringde och ville ha okej på det. Sen var vi tvungna att ge upp och hinna med vårt flyg till CPHHUACA! Se till att få prata med en annan person. De borde kunna lösa det, framförallt om ni inte har lämnat Italien än. Väl på CPH finns inte så många alternativ.
Om flygnummer börjar på SK8 så är till 99% Oslo baserad personal
Jag vet det, det gäller även ARN-CPH där 14XX var Svensk och 4XX var Dansk, men det gäller inte längre heller till 100%Så var det tidigare. Men systemet börjar bli uppluckrat. En slumpvis vald dag (onsdag 8/6) visar att
av 16 direktflyg den dagen utfördes 12 av norsk maskin (SK481, 843, 847, 483, 849, 489, 867, 491, 885, 493, 883, 897)
Övriga 4 flögs av svensk besättning (SK485, 495, 499, 1483)
Men tyvärr kan man inte dra slutsatsen att alla 8xx-nummer är med norsk maskin. Det beror på veckodag också. I går fredag flögs t.ex. SK867 och 885 av svensk maskin.
Men kontentan av detta är ändå att 8xx oftast innebär norskt och 4xx kan vara antingen eller.
När jag skriver norsk/svensk maskin menar jag förstås inte registreringen, utan maskinens hemmabas.