Senaste nytt

Bali med omnejd - tips på aktiviteter, dykning och hotell/resorts

Sofia

Medlem
Tänker att vi bara är där i fyra nätter, då kanske man klarar sig med att mestadels hänga på hotellet / äta där. Tripadvisor-recensionerna vittnar alla om fantastisk mat också.

Har kollat på Ubud / Hanging Gardens och även om det ser väldigt vackert ut så bor jag helst vid havet.
Gå då på magkänslan och njut av er vistelse!
 

kedja

Medlem
Bali, ja.. ;)

Någon som kan komma med bra förslag på boende kombo, säg 2 olika ställen med 2-3 nätter på varje.
Enda prion för undertecknad med fru är strand, bad, relax ( god mat oxå! :p)
Fr o m imorgon till 19-20/6...;)
 

Impendill

Medlem
Bali, ja.. ;)

Någon som kan komma med bra förslag på boende kombo, säg 2 olika ställen med 2-3 nätter på varje.
Enda prion för undertecknad med fru är strand, bad, relax ( god mat oxå! :p)
Fr o m imorgon till 19-20/6...;)

Kan rekommendera daluman villa, en 10 min promenad till stranden dock. Men privat pool vid varje bungalow. Fräscht som bara den.

Kolla på the magani också. Nära stranden och ett otroligt fint hotell.
 

jtq

Medlem
Bali, ja.. ;)

Någon som kan komma med bra förslag på boende kombo, säg 2 olika ställen med 2-3 nätter på varje.
Enda prion för undertecknad med fru är strand, bad, relax ( god mat oxå! :p)
Fr o m imorgon till 19-20/6...;)

Ska det vara lyx från någon av de stora kedjorna eller funkar mindre hotell också?

Aquarius beach hotel kanske kan vara något? Jag har aldrig bott där själv men ligger 2 minuters promenad från stranden i Sanur, ägaren har även ett strandkcafé (Luhtu's Coffee shop) där frukost ingår. Jag äter alltid frukost där själv.
 

kedja

Medlem
Hej å tack för snabba svar! :)

@Impendill - 10 min promenad till stranden är helt OK! :) Tack för tipsen, Daluman ser lovande ut!
@jtq - fokuset är på bra strand/bad, såklart kombinerat med bra standard på hotell, så 'independent' funkar hur bra som helst! Ska kolla in Aquarius!

Är det stor skillnad på ständer väst/öst/norr etc?
 

jtq

Medlem
Stränderna på Bali har väldigt olika karraktär. Sanur har ett rev en bit utanför där vågorna bryter så det blir som en grund insjö man badar i. Värt att notera att vid lågvatten är Sanur beach ingen höjdare då det knappt blir något vatten kvar.
 

Sofia

Medlem
Stränderna på norra Bali är mest stora stenar och svart lavasand men vid Amed, nordöstra hörnet, finns det tillgängliga stränder och numera även hotell med pool. Värt att kolla in, det är väldigt vackert där uppe.
Och få frun att slita sig från stranden och bege er till Ubud, där finns det hotell med infinitypooler som liksom hänger över kanten på djungliga dalgångar med en brusande flod längst ner i botten, väldigt exotiskt.
 

henkedio

Medlem
Vi har bokat Villa Kailysa i Seminyak, vi var i Legian (som är grannområdet) för 2 år sedan och vi gillade verkligen atmosfären, villan ska ligga ca 5 min från stranden och det är centralt beläget med massvis av restauranger runtomkring.

Vi fick väldigt bra pris, ca 1100 kr/natten.
 
Bali, ja.. ;)

Någon som kan komma med bra förslag på boende kombo, säg 2 olika ställen med 2-3 nätter på varje.
Enda prion för undertecknad med fru är strand, bad, relax ( god mat oxå! :p)
Fr o m imorgon till 19-20/6...;)
Trots att frun vill ha strand så tycker jag verkligen att ni borde besöka Ubud. Det finns mycket att se och uppleva. Jag rekommenderar hotellet The Lokha Ubud.
Seminyak har många fina hotell, ni kan bo där och åka till Kuta om ni vill shoppa.
Nusa Dua var roligare än Sanur enligt min mening. Har ni mer tid, åk ut till Giliöarna. Stämning hakuna matata och vattnet är klart och varmt!
 
Toppen