Senaste nytt

Expertflyer vs Checkmytrip

proxie

Medlem
Hej !

Någon som har koll på dessa tool?

Jag har en resa mot SFO från ARN via ORD (SK945) den 22 maj, och är nyfiken på plats/bokningsstatus

Kollar man Expertflyer och Checkmytrip så visar de totalt olika seatings? Nån som har en gissning på varför?

Antar att de även enbart visar biljetter där man blivit "seatad", eller är alla det från början på longhaul?

Tack på förhand

/prox
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte tillgång till datorn så kan jag inte svara på riktigt men, kan det vara så att ExpertFlyer visar seatmap av Y klass och inte M klass?
Jag har ett svagt minne att det var så när jag kollade seatmap på SAS flygning.
 

agehall

Medlem
EF kan visa alla kabiner på SK flighter, så jag vet inte vad du tänker på AHO.

Vad är det du egentligen är ute efter Proxie? Vill du veta hur full kärran är eller är det något annat?
 

proxie

Medlem
Hej !

Tack för snabba svar.

Jag är ute efter två saker kan man säga.

1. Är helt enkel nyfiken på vilka säten som är lediga för skojs skull.
2. Hur full kärran är.

Eftersom toolen skiljer sig markant åt så blir man lite fundersam.

/Prox
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag tror att Expertflyer visar platser som kostar extra eller som är för status medlemmar som lediga (t.ex. Rad 4 på LX A330/340) medan CheckMyTrip visar dessa som fulla eller blockade.
 

agehall

Medlem
Jag vet inte riktigt vad checkmytrip visar, för jag har iaf aldrig använd den siten för att kolla load på flighter.

Expertflyer visar 9 i alla bokningsklasser utom lägsta economy, vilket antyder att det finns rätt gott om plats kvar på flighten. Tittar man på seatmap hos EF så ser det även där rätt glest ut förutom längst fram i economy.

Nu kan man inte lita på denna information till 100%, det är bara SAS som kan tala om hur det faktiskt ser ut, men troligen är flighten halvfull just nu.
 

proxie

Medlem
Hej igen,

Jag borde kommit på detta för länge sen, men eftersom jag är EBG, så kan jag välja plats/se platstillgängligheten i den cabin där jag är bokad på SAS.se

checkmytrip.com stämmer 100% mot SAS.se medans expertflyer är rena skämtet.

Tack för svaren....

/prox
 
Toppen