Senaste nytt

Bästa business class till Helsingfors

agehall

Medlem
Det beror väl på varifrån man tänker sig att åka. Om man pratar om longhaul finns det ju en hel del intressanta valmöjligheter...
 

Jacob

Medlem
Välkommen till BusinessClass.se Casimir!

Du får gärna precisera din fråga. Varifrån är det du ska åka? Planerar du att åka i economy eller business class?
 

Henry

Medlem
Jag gillar BMA-HEL med Flybe (bokas via Finnair, till exempel). De flyger med en ATR-72. Det finns ingen businessclass, men du kan välja säte vid check-in så 1C/D kan fortfarande bli din, då sitter du mittemot pursern. och har bra legroom.
 
Det är en flygning på 50 minuter, man hinner i princip bara komma upp i luften, få ett glas med valfritt innehåll och en liten macka med räkor innan man ska landa.
 

Jacob

Medlem
SAS flyger inte längre till Helsingfors, nu sköts alla flygningar av Blue1 som bara har premium economy. Så det är bara Finnair kvar som har riktig business class. Det är dock en kort flygning, inte mer än 45 minuter i luften.

Ett annat alternativ, beroende på hur bråttom du har, är att flyga Air Baltic via Riga. Deras business class är faktiskt helt OK. Välkomstdryck före avgång och varm mat på sträckan Stockholm-Riga (och säkerligen Riga-Helsingfors också). Jag gillar dessutom deras business lounge i Riga.

(Jag har förresten ändrat rubriken så den bättre relaterar till din fråga).
 

Palazzi

Medlem
Jag flög Businessclass med SAS på en ungefär lika lång flygning (BGO-CPH) för mååånga år sedan. Tror skillnaden bestod i att den torra mackan var värmd i Businessclass och inte i Ekonomi:p

Nu erbjuder ju inte SAS inte ens den torra mackan längre iofs, och vet inte hur det ser ut hos Finnair.

Håller annars med Henry om att Flybe från Bromma är smidigt.

Air Baltic som Jacob nämnde är nog värt att testa... du får ju iaf njuta av din Businessclass en aningen längre sträckning :)
 
Toppen