Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Boarding av försenad SK1429 från ARN-CPH. Tydligt utrop om prio och diamant, guld och * Gold + extra markering om att pax i Economy med status måste visa kortet. Trots detta går paret framför mig på med silver.
 

Andreas013

Medlem
Boarding på sk910 EWR-CPH. Utrop med 'Business/Plus/EBG redo att boarda. Därefter SAS go'. Även tydlig skylt. Däremot inte olika fållor, utan go-skylten stod vid väggen, antar att de byter skylt sen (åkte plus själv).
03dd40b77a2094c919c617810ff29c15.jpg
=Så som det ska vara!
 

Pingus

Medlem
SK 4686 BCN-OSL: Lite skilt med Priority Boarding sto på skranken, men nesten umulig å benytte slusen da alle passasjerer trengte seg frem i vifteform foran disken. Pri-boarding annonsert, men på klassisk "Spanenglish" og vanskelig å forstå.
 
Det påminner mig om den klassiska berättelsen från några år sedan här (tyvärr minns jag inte vem som stod för den) om boarding och status:

DYKWIA tränger sig fram för boarding, framhäver sin viktiga status som Pandion och att han minsann skall gå på först. Då hivar de tre andra första i kön upp varsina Pandion-kort.

#karma
 

olo

Medlem
Passerade Landvetter idag när SK2050 skulle avgå mot Luleå. Agenten läste tydligt upp meddelande om vilka som hade rätt till priority boarding. Hon var mycket noga om att alla skulle uppfatta detta, så hon valde att köra ut meddelandet på hela flygplatsen istället för enbart i gaten. Så jag hörde det mycket tydligt borta vid gate 14.
När jag kort senare passerar gate 17 har hon just startat boarding och jag stannar till för att betrakta. Under den korta tid jag stannar till försöker 6 st boarda, vilka samtliga blir avvisade med hänvisning till priority boarding! Fållor till trots behövdes en aktiv agent.
Bra gjort SGH! Det märks att det är sommartider!
 
Toppen