Senaste nytt

SAS inrikeslounge på Arlanda - vilka guldmedlemmar har tillträde?

Vem har egentligen tillträde till inrikesloungen i T4 på ARN - måste man vara EBG eller funkar det även med andra *G-statusar? Måste jag i så fall exempelvis ha mitt Senator-kort registrerat i bokningen för att släppas in i självbetjäningskarusellen eller kan man koppla flera kort till sin resa och på så sätt fortfarande samla poängen till sitt EB(S)-konto?
 

Jacob

Medlem
Det finns ju ingen bemannad reception i loungen, det är automatspärrar vid ingången, ungefär som i tunnelbanan, så du måste hur som helst ha ditt guldkort i reservationen för att bli insläppt.
Men det är väldigt enkelt att fixa. Lägg in ditt guldkort i reservationen, checka-in, gå in i loungen, och sedan i loungen använd internet datorerna, gå in på SAS online check-in, och ändra bonusprogram till det program dit du vill ha poängen.

Jag kan intyga att det fungerar alldeles utmärkt.

Det har varit lite till och från om inrikesloungen är tillgänglig för alla Star Alliance guldmedlemmar, eller endast för Eurobonus guld.
Jag tror dock att det är det förstnämnda som gäller.

http://www.businessclass.se/artikla...nge-stockholm-arlanda-terminal-4-inrikes.html
 

Dr. Miles

Expert
Jag kunde inte gå in SAS inrikes lounge på Arlanda Terminal 4 tidigare som Star Alliance guldmedlem på annat Star Alliance flygbolag.
Det fanns ingen personal och det var som Jacob skrev, en automatspärr.
Den kände inte mitt guldkort från bmi.

Enligt SAS webisda, har Star Alliance guldmedlemmar också tillgång till SAS Lounge på Arlanda Terminal 4.

SAS skrev:
Tillgång till lounge

Du har tillgång till olika typer av lounger, beroende på din medlemsstatus i EuroBonus eller typ av biljett. Vi ber dig att alltid visa upp ditt SAS EuroBonuskort / Star Guldkort och/eller resedokument vid entrén till loungen.

EuroBonus Guldkort och Star Guldkort
Har du ett EuroBonus Guldkort eller Star Guldkort och bokat en dagsaktuell resa med SAS eller en Star Alliance-partner har du tillgång till SAS Scandinavian Lounge och SAS Business Lounge samma dag som din avresa. Detsamma gäller om du vill besöka SAS Inrikeslounge på Arlanda, Terminal 4.

Hur det fungerar i praktiken vet jag tyvärr ej.
 

SK9269

Medlem
Jag pendlar mellan Malmö och Stockholm varje vecka sedan mer än ett år men visste inte ens att SAS har en lounge på inrikesterminalen T4 på Arlanda så var hittar man den?
 

SK9269

Medlem
Det kan då inte finnas någon tydlig information om att den finns där för då borde jag ha sett den för längesen. Men jag ska se om jag hittar den nästa gång jag är på Arlanda, imorgon, nu när jag vet ungefär var den finns.

Tack!
 

MarcusC

Medlem
Hur är det nu i sommar , är inrikes loungen stängd ännu? Har för mig den brukar hålla sommar stängt några veckor?
 
Toppen