Senaste nytt

Hoppa över sista "benet" i paketresa?

adhoc76

Medlem
Håller på och planerar min 40-årsresa i november och har säkrat biljetter i Business med Qatar när de körde 2 för 1-kampanj. Det har nu blivit dags att boka lite inrikesbiljetter med South African Airlines. Jag vet att man bör undvika resebyrå, men i det här fallet blir det så mycket billigare att det inte kan hjälpas. Jag har via Expedia hittat flyg (i business) och hotell på Mauritius till ett riktigt bra pris. Problemet är att vi kommer starta i Port Elizabeth men avsluta i Johannesburg. En sådan sökning är dock inte möjlig utan det pris man får inkluderar återresa till Port Elizabeth. Det paket jag hittat inkluderar:

Port Elizabeth-Johannesburg, Johannesburg-Mauritius, hotell en vecka, Mauritius-Johannesburg samt Johannesburg-Port Elizabeth. Det sista benet skulle vi vilja hoppa över, men jag undrar nu med er erfarna BC-vänner om detta är möjligt och vad som händer?
 
Den stora utmaningen blir väl bagaget. Du vill troligen ta ut det i Johannesburg, och om det är enkelt eller svårt att få till beror väl helt på vilka bolag du flyger med och vilka avtal de har. Nu gissar jag lite baserat på vad jag har lärt mig här och i verkliga livet, inget egen erfarenhet av flygbolag i den regionen. Att skippa sista benet lär inte vara något problem. Finns massor av sätt, enkla och mer avancerade, att tillgå.
 

Senator

Moderator
Nu tror jag du måste ta av bagaget i Johannesburg oavsett eftersom du kommer från en internationell destination
 
Toppen