Senaste nytt

SK964 Hong Kong - Arlanda 6 juni inställd

BCSkier

Medlem
Vaknade 02:45 för en teknisk paus, kollade telefonen och hade fått sms från SAS att returen på måndag är inställd. Loggade in på hemsidan för att kolla bokningen, vi var ombokade till
HKG-PVG CX368 08:35-11:10
PVG-CPH SK998 13:20-18:45
CPH-ARN SK1410 20:40-21:50

Tänkte att de där funkar ju, fler legs=mer poäng. Tills jag insåg att det var den 5/6 dvs om drygt 5 timmar. Ungefär då fick jag sms med de nya flighterna. Hur tänker SAS här, skickar ut info mitt i natten om en ombokning med flyg om 5 timmar? Inte särskilt sugen på att åka hem ett dygn tidigare..

Ringde kundtjänst och enligt personen så var det tekniska problem med planet. Fick följande alternativ

SK964 den 7/6, dvs 24 timmars försening.

6/6 HKG-FRA LH797 23:05-05:25
7/6 FRA-ARN SK2636 12:05-14:05
Också 24 timmars försening. Dessutom LH economy, vi fick Plusgrade till Plus även på returen, en nattflygning i ekonomi är jag inte så sugen på. Frågade personen i kundtjänst om premium economy men hon hävdade att Plusgrade gäller bara på SAS metall. Någon som har annan erfarenhet?

Valde SAS så länge, men vi skulle båda behöva vara på jobbet på tisdag. Tips på alternativ rutter med tillgänglighet tas tacksamt emot.
 

SK989

Medlem
Jag antar att SAS bokar Star Alliance i första hand och ett alternariv som synes ha lediga platser 6/6 är:

HKG - PEK 08.30 - 11.40 CA
PEK - ARN 13.50 - 17.20 CA

Länge sedan jag flög Air China men det var väl okej men inte bra. Du kommer ju dock hem rätt dag.
 

Styf747

Medlem
Är i samma sits men fick LH797 LH800 dvs landar 09 på ARN. Inte optimalt då jag måste jobba tisdag jag också... Är inte ebg heller så omöjligt få tag i supporten än, hade nästan hellre flugit hem tidigare.
 

olo

Medlem
Är i samma sits men fick LH797 LH800 dvs landar 09 på ARN. Inte optimalt då jag måste jobba tisdag jag också... Är inte ebg heller så omöjligt få tag i supporten än, hade nästan hellre flugit hem tidigare.
Provat att ringa på +1-numret? Supporten borde vara öppen för USA så här dags.
 

frazer

Medlem
Samma hände mig som på hitresan, fick ett mail mitt i natten med en ny itinerary från Amadeus, där det enda som var ändrat var 6/6 till 7/6. Ser att flighten från ARN idag är inställd, så därav går inte den hem heller.

Sista gången jag bokar SAS longhaul, trots EBS. Känns säkrare att vinna på lotto än att komma fram som planerat med SAS som det är just nu...
 
Toppen