Senaste nytt

SAS satsar stort på Wifi och bättre service

kaktusen

Medlem
SAS satsar stort på Wifi och personalen ska börja använda iPad för att förbättra servicen enligt Ny Teknik:

All kabinpersonal på SAS flygplan får Ipad för att bättre kunna hjälpa passagerarna. Flygbolaget utökar också kraftigt wifi-kapaciteten. Allt är ett led i SAS stora digitala transformationsprogram. Sammanlagt lägger SAS en halv miljard kronor de närmsta åren på digitalisering.

Den inte alltför briljanta hemsidan ska göras om och man vill framförallt förbättra servicen för de mer frekventa resenärerna. Goda nyheter för många på BC:

SAS riktar framför allt insatsen mot de mest lönsamma kunderna, de som flyger mer än fem gånger per år. Särskilt mot de som ingår i lojalitetsprogrammet Eurobonus. Från och med nu i sommar börjar kabinpersonalen använda Ipad, SAS har köpt in 3 500 enheter. Först i en inkörs- och läroperiod och i skarp användning från och med september.

Det är ju 2016 så Wifi ombord är nu önskvärt. Inom kort ska alla flygplan ha Wifi med bra hastighet:

En kommande stor investering – beslut fattas om några veckor – handlar om att införa wifi på samtliga flygplan. I dag finns wifi på långsdistansrutter till Asien och Amerika och några av planen som går kortare sträckor inom Europa. Uppkopplingshastigheten är 7-8 Mbit/s per plan.
 

Abbs

Medlem
Fördelat på 200-300 pax? Då var mitt gamla Robotics modem på 56Kbit/s snabbare:(.
Med sådana hastigheter är det ett slöseri. Som att låta 200pax dela på en flaska vatten.

Men sen är väl vi svenskar extra bortskämda, själv är jag van med 500Mb/s:rolleyes:
 

Canadien

Medlem
Fördelat på 200-300 pax? Då var mitt gamla Robotics modem på 56Kbit/s snabbare:(.
Trådskaparen utelämnade en del information från artikeln, målet var att varje passagerare skulle få liknande hastighet med satsningen.

"
I dag finns wifi på långsdistansrutter till Asien och Amerika och några av planen som går kortare sträckor inom Europa. Uppkopplingshastigheten är 7-8 Mbit/s per plan.

– Nu tittar vi på lösningar där varje resenär får motsvarande den hastigheten, säger Mattias Forsberg."
 

hallgren

Medlem
Min fru fick sitt nya EBS-kort idag, och i bladet där förmånerna listas står att man har fritt wi-fi som silver. Visst har väl det varit från guld förut?
 
Toppen