Senaste nytt

Lufthansa service nivå suger

Traveller

Medlem
Jag tänkte vi kunde diskutera lite kring Lufthansas service som jag tycker har blivit allt sämre. Ofta pappmuggar i Business class för kaffet, ofta då serveringen är slut stänger personalen in sig bakom sitt skynke och försvinner, känns rätt fel att höra deras interna skratt där bakom.

Flög med LH från TLS - FRA - ARN i torsdags i business. Kom till gaten i Toulouse och det första dom säger i incheckningen då jag lämnar fram mitt svarta kort är "we do not have any food for you because you booked your ticket to late". (eehhhh jag bokade biljetten 6 timmar innan avgång, 2 timmar innan planet ens lämnade Frankfurt och var lastat). Sedan ändrade hon sig plötsligt och sa att det visst fanns mat ombord. Väl ombord så säger stewarden, "I guess you were informed that we have no food for you". Jag blev givetvis lite smågalen och sa åt henne att man sagt mat skulle finnas och att om jag skulle vilja ha en torr macka skulle jag rest ekonomiklass. Jag fortsatte och sa att jag vill ha ersättning och kan hämta en voucher i Frankfurt. Okej, sa hon och talade med markpersonalen som skulle fixa det. Jag fick min torra ekonomiklass lufthansa smakarblahablaha smörgås och en Sect... Väl i Frankfurt gick jag till Lufthansas "Customer service" och bad om vouchern jag blev lovad. Det fanns inget meddelande i systemet och jag blev inte särskilt vänligt mottagen. Bad att få prata med Managern. Han kom och det är nu jag blir överdjävligt förbannad! Den gubbstrutten ger mig en voucher på ------ 10 jäkla Euros!!!!!!. Tyvärr gick mitt plan om 20 minuter så jag hann inte ens tala om för honom vad jag kände just då men deras Customer service har fått sig ett brev som jag hoppas dom sent glömmer. Ett riktigt slag i ansiktet - 10 euros... för mellanskillnad mellan Business class och Ekonomi... Åker inte LH igen om inte dom skickar en gåva god nog.:mad:

SVARET KOM (13 Juni) och som gjorde mig riktigt förbannad! (Jag som är så lugn annars).
NoName.jpg

Om du inte läst hela tråden så skall rätt vara rätt. Lufthansa har givit ersättning och bett om ursäkt. Detta kan du finna långt bak i denna tråd.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Jag får väl kopiera mitt svar från den andra tråden då:

Jag hoppas du stoppade in vouchern innanför skjortkragen på managern, och sedan drog åt slipsen hårt....innan du skyndade iväg....
(det hoppas jag egentligen inte att du gjorde, men troligen vad jag själv hade gjort).
 

MarcusC

Medlem
LH intra europe finns i min mening i stort sett inget som talar för att boka business biljett om man undantar ledig stol bredvid, samt mer poäng.

SK/OS/LX har i mitt tycke mycket bättre C klass inom Europa, och ofta till ett bättre pris.
 

twiggs

Medlem
Jag upplevde något annat lite smått komiskt som jag tror att jag redan skrivit om.

Flög antingen till eller från Sarajevo med Lufthansa och blev serverad en brownie med grädde. På plastassiett med plastbestick. Nåväl, hade ändå inte förväntat mig trerätters, men när jag ser en flygvärdinna bära en den största bricka jag någonsin sett ombord på ett flygplan från bakre galley fram till främre och sätta sig och börja äta utan att dra för draperiet så blev jag lite smått paff.

Flygtiden är alltså för kort för att jag som passagerare ens ska kunna få en liten anrättning på bricka men alldeles tillräcklig för att flygvärdinnorna ska kunna äta något som såg ut som en flerrätters lunch. Huruvida den var varm eller ej vet jag inte, men det skulle inte förvånat mig.

Det där med boka så sent att ingen mat finns lastad har jag också varit med om, men då var det mer att jag hade bokat om typ 40 minuter innan planet skulle gå. Fick den gången kaptenens mat som var MYCKET bättre än det personen bredvid fick!
 

henrik l

Medlem
Suck, att dom aldrig lär sig. Som sagts här verkar man på vissa flygbolag, eller individer på vissa flygbolag tro att dom lever i en skyddad verkstad. Frågan är vad värdet i badwill för LH blir med tanke på att vi ju är en hel del här som läser och som i sin tur för historien vidare. Hoppas att du nämnde det för dem i ditt brev, plus att du givetvis även kommer att tala om för oss om dom ger dig en korrekt behandling:D
 

Traveller

Medlem
Suck, att dom aldrig lär sig. Som sagts här verkar man på vissa flygbolag, eller individer på vissa flygbolag tro att dom lever i en skyddad verkstad. Frågan är vad värdet i badwill för LH blir med tanke på att vi ju är en hel del här som läser och som i sin tur för historien vidare. Hoppas att du nämnde det för dem i ditt brev, plus att du givetvis även kommer att tala om för oss om dom ger dig en korrekt behandling:D

Helt rätt Henrik I, värdet i detta fall... En voucher på €10 kommer betyda många tusentalskronor i förlorade intäkter eftersom LH nu hamnar på min gråa lista...
 
Det var ju ett tag sen när jag flög med LH inom Europa men jag var nöjd iaf då. ARN - MIL och de serverade varm mat också i Economy. Alltså bilden nedan är i Economy. OBS att vitvin serverades i en riktig glas...

IMG_0840.jpg
 
  • Gilla
Reactions: Gus

doc

Medlem
Oj, det var inte illa. Jag har bara fått Käsebrot när jag flugit i Ekonomi, fast var det till Milano antar jag att det var Lufthansa Italia som du flög med. Hade de ett annat servicekoncept?
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
LH italia fick jag aldrig testat, men vad jag förstått hade de en helt annan approach och service än dagens Lufthansa. Dels bra priser i C, och bra service/mat. LH Italia var nog mera Austrian/Swiss än Lufthansa....
 
Toppen