Senaste nytt

Hilton Berlin som HHG/HHD

rsimon

Medlem
Hej!
Detta är ett hotell jag återkommer till regelbundet tack vare läge, service och standard. Som medlem på diamantnivå har jag dock upplevt en försämring kring det där lilla extra som jag alltid fick som guldmedlem, jag tänker då på välkomstgåvan med halvflaska vin på rummet samt godis/frukt/choklad och uppgradering till rum med utsikt.

Som diamantmedlem får jag visserligen lounge och uppgradering till Exec-våningen, men senast fick jag ett rum med världens tristaste gårdsutsikt.

Hur är era erfarenheter kring uppgraderingar och extra på Hilton Berlin?
 

agehall

Medlem
Aldrig bott på just Hilton Berlin, men det du beskriver känner jag igen. Hilton skiter fullständigt i HHD och det sker snarare en negativ särbehandling jämfört med hur HHG behandlas.

För en HHG är ju tex en uppgradering till Executive rum en bra förmån, för en HHD är det helt meningslöst.
 

Moco

Medlem
I Berlin har jag jag fått uppgradering, men inga gåvor på rummet.
Rent generellt upplever jag att jag oftast iallafall får uppgradering till Executive-rum. I Afrika blir jag oftast uppgraderad till en svit.
Det finns för och nackdelar med HHD, men precis som @agehall säger blir det ofta en bättre upplevelse för HHG.
 

Tostarp

Medlem
Jag har också bott väldigt mycket på Hilton Berlin under ganska många år och överlag tycker jag också att 'dom små sakerna' har försvunnit mer o mer. Behandlingen har väl egentligen inte blivit sämre, men det skedde en ganska stor förändring när loungen flyttades från takvåningen ner till Lobbyn. Loungen idag är mer av 'Amerikanskt stuk' dvs tidvis ganska stökig och inte speciellt 'speciell'. Bra utbud och plats dock.

Topp-prestanda har dock alltid varit när jag kommit med familj, där detta hotellet alltid excellerar i att fixa en massa extra åt barnen. Receptionen ringer alltid efter husfrun och så ångar husfrun upp till rummet tillsammans med min fru, och med kombinerad Tysk och Svensk precision så inspekterar, möblerar och löser dom tillsammans allting så att det bara blir helrätt ! Jag som man, göre mig icke besvär och får absolut inte störa denna process utan sitter i loungen och dricker GT tills damerna är färdiga...

Samma 'familje-prestanda' fanns också på Hilton Bremen (som inte finns längre).

Barnen (som numera är tonåringar) klassar fortfarande Hilton Berlin till 'Hilton nummer 1'. Detta trots att dom bevistat ett stort antal andra Hilton i bla Asien. Så hotellet är nog inte speciellt dåligt :) . Som absoluta bottennotering klassar dom fö Hilton New York (kallas internt i familjen för 'Ap-huset').

Summasummarum så känner jag mig inte speciellt uppmärksammad som HH-medlem, men det funkar ok på detta hotellet. Jag trivs dock med läget som gör att jag återkommer.
 

ulagun

Medlem
Detta med gåvor på rummet (liten flaska vin/bubbel samt någon sötsak) verkar rent generellt försvunnit på Hilton. Ett exempel bland flera är Hilton Kastrup.
Numera står det endast två flaskor ljummet vatten på rummen.
Lite synd men samtidigt kostar det väl en hel del att ha personal som ska sköta detta.
 

rsimon

Medlem
Ja, faktiskt. Kastrup var rätt generösa med flera slags snacks/godis och olika mineralvatten.
 

Moco

Medlem
Detta med gåvor på rummet (liten flaska vin/bubbel samt någon sötsak) verkar rent generellt försvunnit på Hilton. Ett exempel bland flera är Hilton Kastrup.
Numera står det endast två flaskor ljummet vatten på rummen.
Lite synd men samtidigt kostar det väl en hel del att ha personal som ska sköta detta.

Förutom ersättning till ledning undrar jag stillsamt vad det är som får kosta något idag med dagens managementfilisofi? Verkar att handla om att skjuta sig i foten och försöka halta vidare utan att någon märker...
 

ChabbeT

Medlem
Bott där några ggr både som HHG samt HHD fått lounge alla gånger men sämre service som HHD känns inte värt att förnya statusen då det ändå är bättre som guld även fast det inte finns garantier för lounge access. Helt ok lounge i övrigt, brukar sitta en del folk från flyer talk däribland träffat en del "vänner" där
 
Nu har jag inte bott på berört hotell men har precis bokat en weekend med 3 nätter i Berlin på detta hotell då jag ska ner med morföräldrar och min mor. Mailade hotellet och frågade hur jag skulle boka då jag enbart förväntade mig att min HHD förmån med fri frukost skulle gälla mig + 1. Dömma min förvåning när jag får tillbaka detta mail.

Dear Mr Simon,


thank you for your e-mail.

Both rooms will be honoured with your Diamond benefits, so you can go ahead and book 2 standard rooms excluding breakfast.

Best regards
xxxxxxxxxxxxxx

Får väl se hur vistelsen i sig blir men är rätt nöjd oavsett då de landade på 89 euro per natt för två personer x2 då vi har två rum.
 
Toppen