Senaste nytt

Villket hotell i Rom?

johisco

Medlem
Har aldrig hunnit med Rom så nu är det dags, någon som har ett hotell och/eller område att rekommendera? Vi vill turista, äta och dricka vin i 3-4 dagar.

Tack!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Alf

Medlem
Bo centralt, då kan ni promenera till det mesta. Vi bodde sist på nedanstående hotell. Det låg bra till, nära till Collosseum och gångavstånd till St Peterskyrkan.

Undvik restauranterna i Trastavera, det är verkligen en turistfälla med riktigt dålig mat, i varje fall de två ställen vi besökte. Ta vad som helst än just någon i Trastavera området. Det är en liknande turistfälla som Latinkvarteren i Paris.

Hotel Fortyseven Rome
 

ulagun

Medlem
Samma här.
Vi är några som bokat resa till Rom i höst, men inte hotell ännu.
Är medlem i BW programmet så jag har kikat på BW Dante med bra pris på deras hemsida.
Är generellt lite skeptisk mot Best Western hotell speciellt i storstäder. Upplevs ofta lite sunkiga.
Någon med erfarenhet av Hotell Dante?
 

johisco

Medlem
Bo centralt, då kan ni promenera till det mesta. Vi bodde sist på nedanstående hotell. Det låg bra till, nära till Collosseum och gångavstånd till St Peterskyrkan.

Undvik restauranterna i Trastavera, det är verkligen en turistfälla med riktigt dålig mat, i varje fall de två ställen vi besökte. Ta vad som helst än just någon i Trastavera området. Det är en liknande turistfälla som Latinkvarteren i Paris.

Hotel Fortyseven Rome
fanns ej på våra datum men då vet jag var jag ska leta
 
Kan rekommendera Hotel White | 4 Star Hotel Rome city-center | Official Site dock lite små rum, men läget (väldigt nära Trevi fontänen) och personalen är kanon. Och maten.
Ett annat bra hotel vid Colosseum är Hotel ROME - Mercure Rome Colosseum Centre Enkelt men rent och snyggt och centralt.
Radisson skulle jag inte rekommendera, lyhört, nedgånget sist jag var där (ett par år sedan tror jag dock) och toaletter med transparent glas in till sängen. Inte så kul. Schysst restaurang och pool dock, och hyfsat läge nära stationen.

Trastevere skulle jag dock rekommendera, men du behöver hitta restaurangerna italienarna går på, och det är mysigt att vandra runt där titta på kyrkor, dricka kaffe eller prosecco. men det finns ju en hel del andra ställen minst sagt, t.ex runt Piazza Navona.
 

Alf

Medlem
Trastevere skulle jag dock rekommendera, men du behöver hitta restaurangerna italienarna går på, och det är mysigt att vandra runt där titta på kyrkor, dricka kaffe eller prosecco. men det finns ju en hel del andra ställen minst sagt, t.ex runt Piazza Navona.

Inte lätt att veta vilka restauranter detta skulle vara. När vi var där var det nästan fullsatt på alla restauranter och det brukar vara ett tecken på att det är bra mat, men icke.
 

Hachans

Medlem
Om Budget är viktigt så är Ad Hoc Domus B&B prisvärt. En okej promenad från centrum i lugnt område, billig (men god) mat runt knuten på diverse snabbpastaställen och litet hotell. När jag bodde där off-season var jag ensam på hotellet förutom en kväll då jag hade ett "högljutt" par i rummet sidan om som nog också trodde de var ensamma på hotellet.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pierrea

Medlem
Inte lätt att veta vilka restauranter detta skulle vara. När vi var där var det nästan fullsatt på alla restauranter och det brukar vara ett tecken på att det är bra mat, men icke.
Att hitta bra matställen i Rom är största källan till frustration när jag är där. Massor av turistfällor med rätt kass mat till överpriser. (Borde förstås göra research, men tycker ändå alltid att det borde gå att hitta något vettigt när man vandrar runt.)

Kanske läge att starta en ny tråd med restaurangtips?
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Toppen