Senaste nytt

Uppgradering som Gold på Accor Le Club

Meazza

Medlem
Sofitel Abu Dhabi Corniche:

20160325_220447.jpg
20160325_220454.jpg


Uppgraderad från Superior till Luxury Room med sea view på 22:a våningen. Är guldmedlem.
 
Last edited:

Erik M

Medlem
MGallery Bastille Boutet. Uppgraderad från superior till ett av de bästa om inte det bästa deluxerummet (högsta våningen, hörnläge och balkong).
 
MGallery Bastille Boutet. Uppgraderad från superior till ett av de bästa om inte det bästa deluxerummet (högsta våningen, hörnläge och balkong).
Hur va hotellet generellt annars? Jag hade en preliminär bokning där innan jag bokade mig på Pullman Montparnasse. Dom hade jättekonstig 3 nätter för 2 kampanj men samtidigt kostade 20% rabatt "Bed and Breakfast" rate samma pris. Visade sig att 3 för 2 priset va 2 nätter i fullt flexibla priset, sa de till dom att de där är inte OK.
 

Erik M

Medlem
Bra att du orkar säga till om konstiga priser! Man ska inte behöva sitta och klura för att inte bli lurad. Det är ju därför man är lojal!

Det var ett jättebra hotell. Jättebra service. Man märkte att det var helt nytt på småsmåsmå saker som typ inställningen på proppen i handfatet, och larmet gick vid ett tillfälle. Men vi var helt nöjda!

Jag kollade på Pullman Montparnasse också. Men det kändes roligare med ett hotell som inte var så business (reste med sambon).
 

agehall

Medlem
Dom hade jättekonstig 3 nätter för 2 kampanj men samtidigt kostade 20% rabatt "Bed and Breakfast" rate samma pris. Visade sig att 3 för 2 priset va 2 nätter i fullt flexibla priset, sa de till dom att de där är inte OK.

Varför var det inte OK? Var det exakt samma villkor på båda typerna av rates? Det är ju lite som på flyget - det finns flera bokningsklasser och vissa är bara till för att skapa en marknad för dyrare stolar/rum...
 

bnr

Medlem
Återigen på Mercure Hotel Düsseldorf Kaarst. Uppgraderad till Privilege Room som vanligt, dock saknas minibaren nu... frågade varför när jag var nere i receptionen, hörde inte riktigt svaret, men så viktig är den inte att jag kände att jag behövde fråga igen.

Lite större rum och snabbare nät (100 Mbit/s istället för 256 kbits/s) är nice i alla fall.
När jag var nere i receptionen igår kväll frågade jag rent generellt om hur de hanterar snabbare nät för Privilege Rooms, fick ett osäkert svar om att det inte alls ingår vid uppgradering (som deras GM informerat mig om efter tidigare stay med det problemet), tänkte inte så mycket mer på det. Frågade även om ett dental kit, det hade de tyvärr inte men jag köpte en tub tandkräm.

När jag kom tillbaka till rummet idag så såg jag en lapp där de skrivit typ "sorry för missförståndet, naturligtvis ingår snabbare internet. ursäkta för att vi inte hade dental kits, vi har dragit av kostnaden för tandkrämen från din nota.".
Snällt av dem, bra löst, utan att jag ens tänkte mer på det efter att jag hade gått från receptionen! :)
 

Direktorn

Medlem
Uppgraderad som Gold på Sofitel Saigon Plaza. Bokat Superior club room och blev uppgraderad till Luxury club room. Incheckning med assistent på rummet och perks hela vägen med vinflaska och ostar complimentary sista natten. Hotellet är verkligen superfint. Har bestämt att alltid välja Sofitel när det finns från nu. Det är verkligen elegans på dem som jag inte hittat i annan kedja. ( har testat lite Hilton och Conrad nu efter gratiskampanjen till Diamond) Blev Platinum i Accor igen nu också efter vistelsen:)
 

Accor

Företagsrepresentant
Uppgraderad som Gold på Sofitel Saigon Plaza. Bokat Superior club room och blev uppgraderad till Luxury club room. Incheckning med assistent på rummet och perks hela vägen med vinflaska och ostar complimentary sista natten. Hotellet är verkligen superfint. Har bestämt att alltid välja Sofitel när det finns från nu. Det är verkligen elegans på dem som jag inte hittat i annan kedja. ( har testat lite Hilton och Conrad nu efter gratiskampanjen till Diamond) Blev Platinum i Accor igen nu också efter vistelsen:)

Hej! Det var väldigt roligt att höra :)

Mvh
AccorHotels-teamet i Norden
 

Kricka

Medlem
En natt på Novotel Century Hong Kong. Uppgraderad som Gold till ett något större rum högre
upp + drinkvoucher (gäller dock bara för ett glas vin, en öl eller softdrink).
Vid förra besöket var jag Platinum och hade loungetillgång, vilket var trevligt !
 
Toppen