Senaste nytt

Sistaminuten sökmotor!

Tjena, jag ska eventuellt åka till San Diego i höst och är ute efter en billig biljett.
Problematiken som uppstår: eftersom jag studerar vet jag inte riktigt hur tentor etc. är upplagda i höst. De billigaste biljetterna jag hittat nu i dagsläget är runt 6-7k (Okt-Nov en vecka med utresa från ARN), vilket jag tycker är ett bra pris. Men eftersom hösten är så pass oklar vågar jag inte boka någon av dessa biljetter.

Min fråga till är således, finns det någon sökmotor (liknande momondo, Matrix, seat24 osv.) som behandlar sistaminuten alternativ? Hade varit grymt att undvika +10k biljetterna...

Cheers :cool:
 

Jacob

Medlem
Sökmotorerna, vad dom än må kalla sig eller utge sig för att vara, kan inte söka efter mycket mer än de flygpriser som flygbolagen publicerar och de platser på olika prisnivåer som flygbolagen gör tillgängliga.

En sökmotor som kan trolla fram platser på kort varsel som andra sökmotorer inte kan hitta existerar alltså i princip inte.
Prismässigt kan det skilja marginellt beroende på avgifter och hur mycket marginal de de olika resebyråerna har på biljetterna.

Som studerande tycker jag dock du ska kolla om det finns några studentbiljetter.
Jag vill minnas att studentbiljetterna ofta är ganska fördelaktiga och åtminstone inom Europa bokas de i bokningsklass V som ofta har platstillgång även när många andra bokningsklasser som används för billiga biljetter är stängda.
Finns det inga studentpriser till San Diego kan du alltid kolla någon större stad som Los Angeles eller San Francisco och köpa en separat biljett sista biten.
 

Gnopps

Medlem
Sista minuten biljetter finns sällan med reguljärflygbolag. Jacobs tips med studentbiljetter är jättebra. Studentbiljetter är inte alltid billigast men kan oftast ändras/avbokas mot en avgift, på så sätt kan du boka nu och sedan avboka/ändra senare när du vet dina tider bättre. Studentbiljetter hittar du exempelvis hos STA Travel eller Kilroy travels.

Även många vanliga biljetter kan avbokas mot en avgift (ibland så lågt som €100), kolla med resebyrån du bokar hos vilken avgiften är. Om resebyrån börjar mumla om avbeställningsskydd så ring en annan, att avboka mot en avgift är en förmån som en del flygbolag erbjuder inbyggt i sina priser.

Har du hittat ett pris du gillar online kan säkerligen vi hjälpa här på forumet också att kolla reglerna!
 
Toppen