Senaste nytt

Skyways startar flyglinje Norrköping-Köpenhamn

Jacob

Medlem
Skyways har idag beslutat att starta linjen Norrköping-Köpenhamn som tidigare trafikerats av Cimber Sterling. Första avgången går måndag 7 maj. Linjen kommer trafikeras två gånger per dag på vardagar med en Fokker 50.
 

twiggs

Medlem
Jag trodde i princip att Skyways inte hade något förtroende kvar i Östergötland?

Modig satsning, som precis som övriga nystartade Skywayslinjer kommer att läggas ner inom ett år. :confused:
 

Alf

Medlem
Kanon, det är definitivt det bästa sättet att helt ta död på Köpenhamnslinjen. Vi har haft Skayways tidigare och det var en katastrof.
Det blir tåget i fortsättningen, hellre än att sätta sej i en gammal skramlig F50.
 

Jacob

Medlem
Det ser ut som tidtabellen just nu håller på att laddas upp i systemet.

Avgång från Norrköping klockan 06.45 och 18.10 med en flygtid på 1:10.

Avgångstiderna från Köpenhamn är ännu inte inlagda.
 

Jacob

Medlem
Och nu är även tidtabellen från Köpenhamn upplagd.

Avgång från Köpenhamn klockan 09:00 och 22:10 (undantag fredagar då kvällsavgången går 21:35).
 

twiggs

Medlem
Jag tror det hade varit mycket mycket bättre med tider typ att senarelägga den tidiga avgången CPH–NRK och tidigarelägga den sena NRK–CPH! Då når man betydligt fler anslutningar.
 

Alf

Medlem
Jag tror det hade varit mycket mycket bättre med tider typ att senarelägga den tidiga avgången CPH–NRK och tidigarelägga den sena NRK–CPH! Då når man betydligt fler anslutningar.

Det gör inte så stor skillnad, Cimber startade ännu tidigare. Med bara två turer är det ingen flexibilitet som gör det intressant, det blir att hänga i CPH en massa timmar i alla fall. Blir mer och mer övertygad om tåget, där sitter man bra i första kl och det går att jobba istället.
 

twiggs

Medlem
Det gör inte så stor skillnad, Cimber startade ännu tidigare. Med bara två turer är det ingen flexibilitet som gör det intressant, det blir att hänga i CPH en massa timmar i alla fall. Blir mer och mer övertygad om tåget, där sitter man bra i första kl och det går att jobba istället.

Mjo, jag tänkte snarare att flygplanet skulle stå längre på CPH på morgonen och framåt kvällen istället för att vara i NRK för att nå bättre anslutningar, exempelvis:
NRK–CPH: 06:45 och 16:30
CPH–NRK: 10:10 och 22:10

Bättre anslutningar in mot NRK skulle det blivit.
 

Palazzi

Medlem
Rätt bra tider tycker jag spontant. Men om Skyways väljer att satsa så kan man ju räkna med att resultatet inte blir lyckat.

Tur att bolaget finns iaf......de fungerar lite som en sådan där krockdocka... Skyways testar först, så andra bolag kan lära sig av Skyways misstag. Skyways tar alltid smällen (men verkar överleva ändå:confused:)
 

lnixon

Medlem
Vettiga tider, i och med att de kompletterar Nextjets Linköpingsavgångar. Och till och med en Fokker 50 är bättre än en sliten Saab 340.
 
Toppen