Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

seat56f

Medlem
Någon som vet om betalningen sker via Plusgrade eller SAS? Dvs. kan man hoppas på 30p/100kr med Amex?

Jepp:

Skärmklipp.PNG
 

Lukas S

Medlem
Hur långt i förväg kan man lägga bud? Har en resa mellan GOT-EWR (via CPH) den 12 juli och tillbaka 23 juli.
När jag söker får jag bara upp "We are unable to process your request at this time".
Är jag förtidigt ute?

Nej. Jag har lagt in Plusgrade för resor i oktober, november och december.
 

nollbit

Medlem
Går det verkligen? Skulle bli mycket förvånad om det fungerade eftersom en sådan biljett inte är utställd på 117-stock.

Jag kanske missförstår nu, men jag tror man undrar hur det fungerar med biljetter utställda av SAS där man har annat medlemsprogram än Eurobonus inlagt. Enligt ryktet ska man ju - på uppgraderade biljetter - inte få poäng till andra bonusprogram än EB.
 

agehall

Medlem
Jag kanske missförstår nu, men jag tror man undrar hur det fungerar med biljetter utställda av SAS där man har annat medlemsprogram än Eurobonus inlagt. Enligt ryktet ska man ju - på uppgraderade biljetter - inte få poäng till andra bonusprogram än EB.
Jaha, dvs inte bokat med annat bonusprogram utan bokat med annat bonusprogram inlagt. Viss skillnad...
 

niklaswik

Medlem
De borde ju iofs ta emot budet oavsett kan man tycka.


Går det verkligen? Skulle bli mycket förvånad om det fungerade eftersom en sådan biljett inte är utställd på 117-stock.

Oj, det var lite otydligt märker jag nu. :) Jag menade alltså där man angett t.ex. sitt A3-nummer vid bokningen, inte bokat med poäng från annat bonusprogram.
 

vicce

Medlem
Nej. Jag har lagt in Plusgrade för resor i oktober, november och december.

Okej, konstigt att jag får samma felmeddelande fortfarande... I och för sig så bokade jag biljetten igår vid 23-tiden, så det kanske är därför i och med att det fortfarande är "öppet-köp"?
 

DanielKif

Medlem
Okej, konstigt att jag får samma felmeddelande fortfarande... I och för sig så bokade jag biljetten igår vid 23-tiden, så det kanske är därför i och med att det fortfarande är "öppet-köp"?
Har du en infant med på resan så går det inte att uppgradera.
 

Jonasdk

Medlem
Jeg kiggede lige på mine fremtidige turer til HKG og så at jeg kan byde 10000/35000 Eurobonus point for henholdsvis Plus og Business fra Go. Så nu er det billigere for point end hvis man gør det i lufthavnen. :)
 

Carlos

Medlem
Hej ni får ursäkta men jag hittar verkligen inte svar på denna fråga som tycks vara så enkel. Inte här, inte på google, inte på Flyertalk. Ingenstans.

Om man uppgraderar med poäng (förutsatt att den går igenom), tjänar man alltså poäng får sin nya biljett då????

Det är ju i sådana fall helt sjukt, och med sjukt menar jag bra.
 
Toppen